دبیرعلمی جشنواره آخرین منجی گفت: نگاه ما به حضرت زهرا (س) و اولیای دینی باید بر مبنای اسوه انگاری باشد و از نگاه اسطوره ای به این بزرگواران پرهیز شود

حجت الاسلام سید حامد حسینی تهرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: همانطور که در قران کریم از رسول خدا(ص) و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان اسوه یاد شده، باید انسانها نیز از پیغمبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ص) در زندگی و رفتار خود الگو پذیر باشند.

وی خاطر نشان کرد: نگاه اسوه انگارانه به حضرت زهرا (س) نه تنها در جامعه زنان قابل طرح است،بلکه در جامعه مردان مسلمان نیز قابلیت الگو گزینی و انطباق پذیری دارد.

حجت الاسلام"حسینی تهرانی" به نقش پذیری فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) در نظام عبودیت فردی،نظام خانواده و نظام جامعه دینی اشاره نمود و گفت: شخصیت این حضرت می تواند برای تمامی مسلمانان به ویژه بانوان جامعه اسلامی الگو شود.

وی درخصوص شخصیت شناسی حضرت زهرا (س) ، گفت: نقش پذیری فعال و صحیح و حضور اثر گذار حضرت زهرا(س) در فضای اجتماعی آن زمان از مهمترین موارد شخصیتی این بزرگوار است ،که با رعایت همه جانبه بایسته های دینی و رعایت اصول اخلاقی ایشان تحقق پیدا می کرد.

پژوهشگر قرآنی افزود: با توجه به اینکه در ایام شریفه فاطمیه و در آستانه شهادت آن بانوی بزرگوار قرار داریم درست است که در حاشیه برگزاری شعائر، گامهای اولیه را جهت اشاعه گفتمان فاطمی به عنوان گفتمان رایج جامعه شیعی جهت نیل به مختصات دقیق انسان دینی در عصر حاضر برداریم

کد خبر 82332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز