مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
۰ نفر

خانواده مردی که دو سال پیش در یک کیف‌قاپی کشته شده، تحت تاثیر فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف شدند.

جیرانی

به گزارش همشهری آنلاین خانواده مردی که دو سال پیش در یک کیف‌قاپی کشته شده، تحت تاثیر فیلم «من مادر هستم» ساخته فریدون جیرانی از اجرای حکم قصاص قاتل منصرف شدند.

این حادثه مرگبار اواخر اردیبهشت ۱۴۰۰ اتفاق افتاد. رهگذران پیدا شدن پیکر نیمه جان مردی را به مرکز اورژانس ۱۱۵ و مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دادند. با حضور ماموران پلیس و امدادگران اورژانس مشخص شد سر مردی که پیکرش خون آلود بوده به جدول کنار خیابان خورده است. در حالی که ماموران از ضارب ۳۰ ساله اطلاعات و سرنخ‌هایی به دست آورده بودند، مرد مجروح در نهایت دچار مرگ مغزی شد و جان خود را از دست داد. به این ترتیب تحقیقات در مورد این ماجرای مرگبار وارد فاز جنایی شد و پرونده در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. فیلم‌های دوربین مداربسته نشان می‌داد مقتول شب حادثه کیفی همراه داشت و سارقی به قصد ربودن کیف با او درگیر شد، اما او مقاومت کرد و در نهایت مهاجم او را هل داد و کیف را ربود. تحقیقات حکایت از آن داشت که داخل کیف پول بود.

گذشت از قصاص با دیدن فیلم " من مادر هستم " فریدون جیرانی
باران کوثری در سکانسی از فیلم سینمایی من مادر هستم

در نهایت ماموران با سرنخ‌هایی که بدست آورده بودند مظنون به قتل ۳۰ ساله‌ را بازداشت کردند. او به سرقت منجر به قتل اعتراف کرد و گفت: من قصد ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام را داشتم و بعد می خواستم به ترکیه و آلمان بروم، اما پول نداشتم. در حالی که نام این محکوم در لیست اجرای حکم قصاص قرار داشت و دختر مقتول و مادر و پدر مرد کشته شده با حضور در دادسرای جنایی از اجرای حکم گذشت کردند.

دختر ۱۹ ساله در مورد دلیل بخشش گفت: چند روز قبل به صورت اتفاقی فیلم «من مادر هستم» فریدون جیرانی را دیدم که در فیلم دختری قتل کرد و اعدامش کردند. پانته آ بهرام بازیگری بود که نقش فردی را بازی کرد که دختر را اعدام می‌کرد. درست چند روز قبل قصاص آن فیلم را دیدم و با خودم گفتم نکند من هم بعد از اجرای حکم پشیمان شوم. برای همین با مامان بزرگ و بابا بزرگم مشورت کردم و تصمیم گرفتیم ببخشیم. بعد هم قاتل را به خدا واگذار کردیم.

کد خبر 823306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha