روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» چاپ تل آویو، در گزارشی با عنوان  «جنگ چاله‌ای است که در آن افتادیم»؛ جنگ فعلی در غزه را بی نتیجه ارزیابی کرده است.

هنر در غزه

همشهری آنلاین: با ادامه جنگ غزه انتقادات داخلی از این جنگ در تل آویو بالا گرفته است. این انتقادات تا جایی است که روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» چاپ تل آویو، در گزارشی با عنوان «جنگ چاله‌ای است که در آن افتادیم»؛ جنگ فعلی در غزه را بی نتیجه ارزیابی کرده است.

«یدیعوت آحارانوت» در گزارش خود نوشته است: «اسرائیل در بدترین مرحله حیات خود قرار دارد و درگیر بحث درباره چگونگی از بین بردن دشمنان خود است، اما معلوم نیست چگونه اسرای ما بازخواهند گشت و جنگ چگونه پایان می یابد؟ پس از سه ماه، تنها چیزی که آنها (رهبران اسرائیل) می‌توانند به ما قول بدهند، جنگ بیشتر و بیشتر برای یک زمان نامعلوم است. اسرائیل در روز ۷ اکتبر به چاله عمیقی افتاد و تصور این میزان ضرر، خسارت و بهایی که به ما تحمیل شده را نداشتیم. اکنون مهمترین سوال این است که چگونه از چاله جنگ خارج شویم؟»

روزنامه عبری: در چاله جنگ غزه گرفتار شده‌ ایم

اسرائیل پاسخ تحریک حزب الله را در آینده می بیند

همچنین روزنامه گاردین انگلیس در گزارشی معتقد است که حزب الله لبنان به حملات اسرائیل در بلندمدت پاسخ خواهد داد. در یادداشت روزنامه گاردین آمده است: «اسرائیل با حملات خود به لبنان، سازمان حزب الله را تحریک می کند. در عین حال، از لحاظ تاریخی، حزب‌الله ترجیح می‌دهد بجای اینکه فوری به حملات و ترورهای انفرادی اسرائیل پاسخ دهد، به‌تدریج توانایی‌های نظامی خود را در درازمدت نشان دهد. حزب الله نه تنها به توانایی خود در مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل اطمینان خاطر دارد، بلکه سازمان حزب الله به توانایی خود در ایجاد ویرانی مشابه علیه اسرائیل نیز مطمئن است.»

کد خبر 823171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha