یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد نخست‌وزیر و فرماندهان ارتش این رژیم درباره طرح‌های نظامی با یکدیگر اختلاف نظر دارند و میان آن‌ها بحران اعتماد شکل گرفته است.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، صبح امروز (دوشنبه)، از اختلاف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم خبر داد.

طبق گفته این روزنامه صهیونیستی، در پی تعویق مکرر برنامه حمله زمینی به نوار غزه، در کابینه جنگ و کابینه امنیتی-سیاسی رژیم صهیونیستی میان نخست‌وزیر و فرماندهان ارتش «بحران اعتماد» شکل گرفته است.

«دانیال هگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، روز گذشته، در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد ارتش این رژیم برای حمله زمینی به نوار غزه آماده است و آن‌ها در انتظار دستور مقامات سیاسی هستند.

با این حال، یدیعوت آحارانوت فاش کرد: «علی‌رغم بحث درباره زمان [حمله]، بحرانی میان نتانیاهو و ارتش اسرائیل و داخل کابینه کوچک (کابینه جنگ) و کابینه بزرگ (کابینه امنیتی-سیاسی) ایجاد شده است».

این روزنامه صهیونیستی می‌گوید این بحران می‌تواند «آسیب دیگری به [میزان] آسیب وحشتناکی که اسرائیل در هفتم اکتبر متحمل آن شد، اضافه کند. این بحران پیشروی در جنگ را با دشواری‌هایی مواجه می‌کند».

وبگاه «دنیا الوطن» به نقل از آحارانوت اضافه کرد روابط نتانیاهو و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی متشنج شده که این مسئله اقدام مشترک را با موانعی مواجه می‌کند.

طبق گزارش یدیعوت آحارانوت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارشد ارتش درباره ارزیابی‌ها، نقشه‌ها و تصمیمات اختلاف‌نظر دارند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، صبح امروز، خبر داد تل‌آویو با درخواست واشنگتن برای تعویق ورود زمینی به غزه تا زمان رسیدن نیروهای آمریکایی بیشتر موافقت کرده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید واشنگتن به تل‌آویو اطلاع داده به علت هراس از تشدید حملات در منطقه به نظامیان آمریکایی، قصد دارد نیروهای بیشتری به منطقه اعزام کند.

به گفته یدیعوت آحارانوت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که تمرکز روی مسئله اسرا از هر گام دیگری از جمله حمله زمینی به غزه مهم‌تر است.

کد خبر 800354
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha