چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی:‌ پرسپولیس تنها نماینده ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا امروز در حساس‌ترین مسابقه این مرحله میزبان بنیادکار نماینده فوتبال ازبکستان خواهد بود.

سرخپوشان پس از ناکامی در رقابت‌های لیگ و مسابقات جام حذفی باشگاه‌های کشور تنها به یک موفقیت قابل توجه در رقابت‌های این فصل دست یافتند و از مرحله گروهی به دور بعدی رقابت‌ها صعود کردند. پرسپولیس هفته گذشته در ورزشگاه آزادی موفق به شکست الشباب عربستان شد و در صدر جدول گروه قرار گرفت. با این نتیجه ارزشمند، سرخپوشان امتیاز میزبانی در مرحله یک‌هشتم نهایی را به دست آوردند.

یک فرصت استثنایی و فوق‌العاده مقابل پرسپولیس قرار دارد. نماینده فوتبال ایران با پیروزی در یک بازی خانگی از بین 16 تیم برتر قاره به جمع 8 تیم نهایی مسابقات راه پیدا می‌کند و مسئولان این باشگاه بیش از دو ماه برای برنامه‌ریزی‌، تقویت تیم و ایجاد تغییرات لازم فرصت خواهند داشت تا در دور یک‌چهارم نهایی در دو بازی رفت و برگشت به مصاف حریفان خود بروند.

حضور تماشاگران در این بازی خانگی، امتیاز ویژه پرسپولیس است. هواداران تیم سرخپوش البته هفته گذشته استقبال خوبی از بازی مقابل الشباب نشان ندادند و نماینده ایران نتوانست به خوبی از شرایط میزبانی در آن مسابقه استفاده کند اما انتظار می‌رود در بازی حساس این مرحله که به صورت تک‌بازی حذفی  انجام خواهد شد، تماشاگران بیشتری برای حمایت از پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند.

بحران در اردوی پرسپولیس

حساس‌ترین مسابقه فصل در حالی از راه رسیده که پرسپولیس همچنان از بحران درونی رنج می‌برد. مشکلات حاشیه‌ای در طول فصل منجر به شکست‌ها و ناکامی‌های متعدد سرخپوشان شد. تغییرات پیاپی در بخش مدیریت و همچنین کادر فنی، ثبات را از پرسپولیس گرفت و حالا در آستانه بازی با بنیادکار مشکلات بیش از همیشه به چشم می‌آید. در روزهای گذشته عدم پرداخت مطالبات بازیکنان بارها مشکل‌ساز شد. عده‌ای از مربیان و بازیکنان خواستار توقف تمرینات تا دریافت کامل مطالبات خود شدند.

دو روز پیش رسانه‌ها از کناره‌گیری هدایتی خبر دادند. رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از کادر مدیریتی این باشگاه خارج شد. بازیکنان با کنار رفتن هدایتی بیش از گذشته نگران شرایط باشگاه و خصوصا دریافت مطالبات خود هستند. گفته می‌شد علی کریمی و انصاری‌فرد هم در باشگاه درگیری نسبتا شدیدی با هم داشته‌اند. رئیس سازمان ورزش برای حل مشکلات و حاشیه‌های جاری باشگاه دوشنبه‌شب در اردوی سرخپوشان حاضر شد. فعلا همه اعضای تیم برای پیروزی در بازی حساس امروز آماده شده‌اند و اختلاف‌ها موقتا به فراموشی سپرده شده اما قطعا این مسائل در عملکرد بازیکنان پرسپولیس بی‌تاثیر نخواهد بود.

قهرمان، مقابل قهرمان

پرسپولیس و بنیادکار قهرمانان فصل گذشته رقابت‌های لیگ داخلی دو کشور ایران و ازبکستان هستند. البته بنیادکار در فصل جاری مسابقات لیگ ازبکستان هم صدرنشین است و از شانس زیادی برای تکرار عنوان قهرمانی برخوردار خواهد بود اما پرسپولیس از روزهای اوج فاصله گرفته و در این فصل مکان پنجم جدول را به دست آورد.

ریوالدو سرشناس‌ترین بازیکن حاضر در ترکیب تیم بنیادکار و حتی مطرح‌ترین بازیکن حاضر در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیاست. ستاره برزیلی که سابقه حضور در دو باشگاه بارسلونا و میلان ایتالیا همچنین قهرمانی و نایب‌قهرمانی با تیم ملی کشورش در رقابت‌های جام جهانی را داشته، پیش از این با پیراهن بنیادکار مقابل سایپا و سپاهان ایران به میدان رفته است. ریوالدو به عنوان مشاور به کادر فنی بنیادکار هم
کمک می‌کند.

علی کریمی ستاره هجومی پرسپولیس مقابل ریوالدو خواهد بود؛ بازیکن اسبق باشگاه بایرن‌مونیخ که در ایران و همچنین امارات با لقب ریوالدو یا جادوگر فوتبال آسیا شناخته می‌شود. تقابل این دو ستاره خلاق و تکنیکی که طراح اصلی حملات دو تیم خواهند بود سرنوشت‌ساز است.

وینگادا: هواداران با پرچم‌ و پیراهن‌ قرمز سکوها را پر کنند

بازی امروز ممکن است آخرین حضور وینگادا روی نیمکت پرسپولیس باشد. مربی پرتغال پس از اتفاقات اخیر و عدم پرداخت مطالبات بازیکنان اعلام کرد بعد از بازی،  ایران را ترک می‌کند. در عین حال مسئولان باشگاه پرسپولیس هم از عملکرد او رضایت ندارند. ناکامی وینگادا در این مسابقه قطعا منجر به برکناری او خواهد شد و حتی در صورت پیروزی پرسپولیس هم تضمینی برای تمدید‌قرارداد سرمربی وجود ندارد.

مربی پرتغالی پرسپولیس روز گذشته در خصوص ادامه همکاری با پرسپولیس بعد از این بازی گفت: «من از پنج دقیقه‌ بعد خودم هم مطلع نیستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، فعلا این بازی برایم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید این مسابقه و شرایط حساس آن تمام شود و بعد راجع به این مسائل صحبت کنیم.»

وینگادا در خصوص بازی گفت: «از همه‌ هواداران پرسپولیس می‌خواهم که با پرچم‌ها و پیراهن‌های قرمز به استادیوم آزادی بیایند و تمام سکوهای آن را برای حمایت از تیم‌شان پر کنند. تمام تیم‌هایی که به این مرحله راه یافته‌اند، قدرتمند هستند. بنیادکار هم در دیدارهای قبلی خود توانسته سپاهان را در اصفهان شکست دهد که این نشان می‌دهد کار ما تا چه حد برابر این تیم سخت است.»

آمت: کار سختی مقابل تماشاگران پرسپولیس داریم

سرمربی تیم بنیادکار ازبکستان در خصوص بازی حساس مقابل پرسپولیس گفت: «با توجه به اینکه پرسپولیس به عنوان نخستین تیم گروه به این مرحله صعود کرده و از امتیاز میزبانی هم بهره می‌برد ما کار بسیار دشواری برابر این تیم قدرتمند خواهیم داشت.» «ممت آمت» سرمربی تیم بنیادکار ازبکستان اظهار کرد: «پرسپولیس تنها نماینده‌ ایرانی‌ها در این مرحله است، ضمن اینکه آنها برابر تماشاگران خود بازی‌های جالبی را به نمایش می‌گذارند.

این تیم معروف را به خوبی می‌شناسم و از برخی بازیکنان معروف‌شان از جمله علی کریمی نیز شناخت دارم و معتقدم تعادل خوبی میان نفرات آنها برقرار است.» وی افزود: «در هر صورت تیم بنیادکار هم از نظر جسمی و روانی آماده این مسابقه است و ما معتقدیم وقتی یک بازی یک برنده خواهد داشت باید از هر تلاشی برای پیروزی در آن دریغ نکنیم و تمام قدرت‌مان را به کار گیریم.»

 سرمربی بنیادکار در پاسخ به این سئوال که تاثیر ریوالدو در موفقیت‌های این تیم ازبکستانی چقدر است، گفت: «ریوالدو بازیکن معروفی بوده و هست. معتقدم حضور او شرایط مثبتی را برای ما فراهم کرده و ارزیابی بسیار خوبی از حضورش دارم.» وی همچنین درباره‌ شرایط بازیکنانش نیز گفت: «دو بازیکن ما به دلیل محرومیت در بازی حضور ندارند. اما ما آنقدر بازیکنان خوب داریم که بتوانیم جایگزین آنها کنیم.»

کد خبر 82293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز