مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از انتقال ۷ سنجاب ایرانی قاچاق از البرز به این استان با همکاری مردم خبر داد.

سنجاب ایرانی

به گزارش همشهری آنلاین، علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: ۷ بطانه سنجاب ایرانی که با همکاری مردم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز تحویل داده شده‌ بودند، پس از انتقال به استان لرستان، به عنوان یکی از زیستگاه‌های این گونه ارزشمند و پس از تأیید سلامتی و توانایی بازگشت به طبیعت، رهاسازی شدند.

وی افزود: انتقال این حیوانات به لرستان با همکاری نیروهای یگان حفاظت صورت گرفت و آنها در زیستگاهای مستعد جنگلی رهاسازی شدند.

سالاروند اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس زیستگاه اصلی این گونه ارزشمند جانوری است و افراد سودجو و قاچاقچیان حیات وحش آن را زنده‌گیری و به عنوان حیوان خانگی به کلانشهرها قاچاق می‌کنند.

وی ادامه داد: این گونه جانوری با انبار کردن بذر درختان ـ به ویژه بلوط ـ و پنهان کردن آن در خاک برای فصل زمستان، باعث زادآوری درختان در زاگرس می‌شود. بنابراین، با از بین رفتن این گونه ارزشمند، جنگل‌های بلوط نیز دچار مشکلات جدی خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با تأکید بر ضرورت حفظ حیات وحش از همه مردم خواست که به هیچ عنوان گونه‌های جانوری حیات وحش را از قاچاقچیان خریداری و به عنوان حیوان خانگی نگهداری نکنند.

کد خبر 822284
منبع: صدا و سیما

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha