سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

ترجمه - وحیدرضا نعیمی: فرانسوی‌ها بیش از سایر ملل ثروتمند جهان می‌خوابند و می‌خورند.

نتایج تحقیقی که اخیراً منتشر شده است، نشان می‌دهد هر فرد فرانسوی به‌طور میانگین شبانه 9ساعت می‌خوابد. این رقم یک ساعت بیش از میانگین خواب ژاپنی‌ها و کره‌ای‌هاست.

به گزارش رویترز، این تحقیق عادات رفتاری اساسی مردمان 18 کشور از 30 کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را مورد بررسی قرار داده است. این یافته‌ها حاکی از آن بود که کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها کمتر از مردم سایر کشورهای عضو این باشگاه می‌خوابند.

آمریکایی‌ها با 5/8‌ساعت خواب در مکان دوم قرار دارند و پس از آنان اسپانیایی‌‌ها جای دارند.

با اینکه شمار زیادی از فرانسوی‌ها در اغذیه‌فروشی‌ یا بر سر میز کار خود غذا می‌خورند، مردم این کشور هنوز به‌طور متوسط روزانه 2ساعت صرف غذاخوردن می‌‌کنند.

به این ترتیب‌، غذاخوردن فرانسوی‌ها دو برابر مکزیکی‌ها طول می‌کشد که فقط یک ساعت برای این کار صرف می‌کنند.

گزارش یادشده با عنوان «جامعه در یک نگاه» موضوع کار، بهداشت و تفریح را در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی بررسی کرده است.

ژاپنی‌ها که از خواب خود می‌زنند و مجبورند ساعت‌ها وقت را در آمدوشد بگذرانند، می‌توانند در روز تقریباً 2ساعت را صرف خوردن و آشامیدن کنند. به این ترتیب آنان پس از نیوزیلندی‌ها در مکان سوم قرار می‌گیرند.

مردم ژاپن دوست دارند بقیه اوقات فراغت خود را به تماشای تلویزیون یا گوش‌کردن به رادیو بگذرانند. 47‌درصد اوقات فراغت در ژاپن صرف همین کار می‌شود.

از سوی‌ دیگر، ترک‌ها ترجیح می‌دهند بیش از یک‌سوم اوقات فراغت خود را با دوستان و آشنایان بگذرانند.

این تحقیق نشان داد اختلاف بین زمان کار و تفریح در برخی کشورها چشمگیر است؛ مثلاً مردان ایتالیایی حدودا روزانه 80 دقیقه بیش از زنان این کشور وقت آزاد دارند. بیشتر کار اضافه زنان ایتالیایی ظاهرا صرف تمیزکردن خانه می‌شود.

کد خبر 82226

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز