بارش برف استان‌های نیمه غربی و شمالی کشور را سفیدپوش کرد به طوری که نیروهای امدادی و راهداری برای بازگشایی محورهای مواصلاتی تلاش می‌کنند.

برف

به گزارش همشهری آنلاین با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، برخی از جاده‌های آذربایجان شرقی سفیدپوش و ترددها با سختی و کندی همراه شد.
این‌طور که مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی اعلام کرده در شبانه روز گذشته با کاهش دما و بارش برف، ۲۷ نفر در برف و کولاک در شهرستان مرند، جاده روستای دارانداش، گرفتار برف و کولاک شده بودند. آمبولانس اورژانس در شهرستان ورزقان، کیلومتر ۳۰ جاده ورزقان-خاروانا، گرفتار برف و کولاک شد که بیمار با آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شد.
بارش برف در آذربایجان غربی هم با امداد رسانی به گرفتاران در برف و کولاک همراه بود و امدادگران جمعیت هلال احمر در محور آواجیق به چالدران ۱۳۰ نفر را از میان برف و کولاک نجات دادند.
در اردبیل نیز اولین بارش برف در سال آبی جاری استان در حالی که خوشحالی کشاورزان را به همراه داشت، سبب راهبندان در برخی از خیابان‌ها و معابر شد. بارش برف در ارتفاعات، مناطق کوهستانی و بخش‌هایی از شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، نیر و خلخال قابل توجه بود و به دلیل کولاک برف و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای رخ داد. بیشترین بارش برف در ۳ شهرستان اردبیل، سرعین و مشکین‌شهر به ثبت رسیده است.
به گفته مدیر عامل هلال احمر اردبیل تلاش برای پیدا کردن ۳ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات سبلان، از سوی ۲ تیم کوهستان متشکل ۸ نفر نیروی عملیاتی با ۲ دستگاه خودروی امدادی همچنان ادامه دارد.
ارتفاع برف در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم به بیش از ۱۵ سانتی‌متر رسید و تردد در این مسیر به علت لغزندگی سطح جاده با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.
عباس حقی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال هم از باز بودن جاده‌های شهری و روستایی خبر داده و گفته به استثنای جاده ارتباطی خلخال به پونل که از چند روز پیش از سمت گیلان بر روی خودروها مسدود است، سایر محورهای بین شهری و روستایی این شهرستان باز شده.
بارش برف در محور کندوان هم از محدوده پل اوشن تا ارتفاعات شدید گزارش شده است که با تلاش نیروهای راهداری و پلیس راه، مسیر تردد باز است، اما اجازه تردد بدون زنجیر چرخ در این محور داده نمی‌شود.
در گردنه ژالانه در کردستان هم ارتفاع برف به ۳۰ سانتی‌متر رسید و رانندگان برای تردد حتما باید زنجیر چرخ همراه داشته باشند. در مابقی محورهای استان تردد عادی و روان است.
بارش برف در منطقه سخت‌گذر و برفی رودریش در کهگیلویه و بویراحمد هم آن‌قدر شدیدی بود که نیروهای امدادی ناچار شدند با ۱۲ ساعت پیاده‌روی در منطقه به یک مادر باردار کمک‌رسانی و او را به درمانگاه مارگون منتقل کنند.

بیشتر بخوانید:
بارش‌ها تا کی در ایران ادامه دارد؟ | این استان‌ها تا فردا بیشترین بارش را خواهند داشت
آغاز بارش‌ها در ایران ؛ صدور هشدار نارنجی برای نیمه شمالی کشور | برف و باران زمستانی تا کی ادامه دارد؟

کد خبر 822101

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وطن دوست IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 1
    وقتی برف میاد خدا را شکر کنید اینقدر این ۴۵ سال تو خبرها برف و باران را طوری با بستن جاده ها وحالت بحران و بلا گزارش کردید که خدا هم گفت این احمقها که نعمت من را بلا و عذاب می دانند از انها می گیرم به جهنم که جاد ه ها بسته می شود
  • US ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 1
    پدر بیامرز دست کشورهای که ازایران سو استفاده میکنن بخاطر منافعشون دلشون برای ایران وایرانی سوخته
  • امیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    4 0
    باید سالیانه در هر استان دومیلیارد درخت بکاریم بازسازی طبیعت تنها را حل تا مثل ترکیه که برف می‌بارد در کشور ما هم بارون برف ببارد وجلوگیرازتخریب جنگلهای تنها را حل ایران سرسبز