در پایتخت کشورمان، ۲۶ بوستان مادر و کودک در مناطق مختلف شهر ساخته شده تا زنان هم از امکانات تفریحی و ورزشی مخصوص خودشان بهره‌مند شوند.

بوستان مادر كودك

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: در بوستان‌های مادر و کودک، امکاناتی مثل فضای بازی، اتاق مادر و کودک، فضای سبز طراحی شده و امکانات رفاهی دیگر فراهم شده است. برخی از این بوستان‌های پرطرفدار را معرفی کرده‌ایم.

نام مقصد: بوستان پلیس

نشانی: خیابان استخر، بلوار استقلال

منطقه: ۴

معرفی: بوستان مادر و کودک پلیس یکی از پرطرفدارترین بوستان‌های شرق پایتخت است. این بوستان ۲ هزار مترمربع وسعت دارد و برای اینکه خیال بانوان از امنیت مجموعه راحت باشد، نیروی نگهبانی همیشه در بوستان مستقر است. در اتاق مادر و کودک این مجموعه، فضای شیردهی و تعویض کودک هم در نظر گرفته شده است.

نام مقصد: بوستان جورجانی

نشانی: میدان شمشیری، خیابان جورجانی، خیابان شاهرودی

منطقه: ۹

معرفی: ویژگی‌ که باعث شده بانوان بسیاری به استفاده از امکانات این بوستان تمایل داشته باشند، دسترسی مناسب آن است. در این بوستان هم زمین بازی کودکان با کفپوش استاندارد ساخته شده و فضای ویژه دختران، از بخش‌های محبوب بوستان است. یکی از قسمت‌های دیدنی این بوستان، محدوده پرورش گیاهان دارویی مثل آویشن و بابونه است.

ساعت به وقت گردشگری مادران و فرزندان

نام مقصد: بوستان جامین

نشانی: خیابان زمزم، ابتدای خیابان باغ

منطقه: ۱۷

معرفی: این بوستان مسیر مناسب‌سازی شده برای عبور کالسکه دارد. وسایل ورزشی بانوان هم متنوع و پرطرفدار است. در ساخت این بوستان مادر وکودک، تلاش شده با فضاسازی و رنگ‌آمیزی مناسب دیوارهای بوستان، فضایی رنگارنگ و شاد برای تفریح مادران و کودکان ایجاد شود. نصب برج‌های نوری متعدد هم کمک کرده تا تردد بانوان در گوشه‌وکنار بوستان آسان‌تر شود.

نام مقصد: بوستان ریحانه

نشانی: زعفرانیه، خیابان اعجازی

منطقه: یک

معرفی: این بوستان ۱۲۰۰ مترمربعی، در محدوده شمالی پایتخت، فرصت قدم زدن و لذت بردن از طبیعت را برای بانوان فراهم کرده است. امکانات بازی کودکان، فضای خانوادگی و اتاق مادر و کودک هم از بخش‌های مختلف این بوستان هستند؛ چیدمان متفاوت نیمکت‌ها بر زیبایی بوستان افزوده است.

کد خبر 822083
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha