همشهری‌آنلاین: نخستین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی ایران مرداد 1388 در خانه هنرمندان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار همشهری‌آنلاین هیئت برگزار کننده این جشنواره در نشستی که امروز در محل انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران برگزار شد، ضمن اعلام این خبر جزئیات نخستین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت های موسیقی ایران را در جمع خبرنگاران تشریح کردند. 
 
در این نشست ابتدا سجاد پورقناد (دبیر جشنواره) با مثبت ارزیابی کردن جریان اطلاع رسانی آزاد در حوزه موسیقی گفت: ما در این جشنواره ضمن تلاش برای  شناسایی وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی برتر و همچنین ایجاد انگیزه در وبلاگ نویسان سعی داریم تا توجه اهالی موسیقی را به فعالیت‌های اینترنتی و استفاده از ظرفیت‌های آن جلب کنیم. 
 
دبیر این جشنواره همچنین با اشاره به دیگر اهداف برگزاری چنین جشنواره ای افزود: معرفی نویسندگان و استعدادهای برتر موسیقی در فضای مجازی، نقد و ارزیابی اینگونه فعالیت‌ها، ارتقای سطح کیفی وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی و گسترش حوزه مخاطب در فضای مجازی از جمله اهدافی است که قصد داریم تا در جریان برگزاری این جشنواره به آنها دست یابیم. 
 
پیمان سلطانی عضو هیئت داوران جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی نیز در ادامه این نشست گفت: هیئت داوران این جشنواره نیز همگی از دوستانی هستند که هم در حوزه نقد موسیقی و هم در رابطه با فضای سایبر آشنایی کاملی دارند که علاوه بر من آقایان  حمیدرضا عاطفی، سید ابوالحسن مختاباد، حسین علیشاپور و آرمین صداقت کیش نیز در ترکیب هئیت داوری حضور دارند و آقای مسعود خامسی پور، هم در بخش عکس به هئیت داوران مشورت خواهند داد.
 
سجاد پورقناد نیز در ادامه نشست درباره بخش‌های مختلف این جشنواره تصریح کرد: جشنواره صرفا در حوزه سایت‌ها و وبلاگ‌های موسیقی که به زبان فارسی مطلب منتشر می‌کنند برگزار می‌شود؛ بر همین اساس وبلاگ‌نویسان موسیقی می‌توانند آثارشان را در 8 بخش گفتگو، گزارش، مقاله، یادداشت، نقد، سایت برگزیده، وبلاگ برگزیده و عکس شرکت دهند. 
 
دبیر نخستین جشنواره وبلاگ‌ها و سایت‌های موسیقی ایران همچنین گفت: تنها آثاری می‌توانند در جشنواره شرکت کنند که تاریخ انتشار آنها از ابتدای سال 87 تا تیرماه سال 88 باشد. البته هر فرد میبایست تنها دو تا سه اثر خود را در قالب ‌Word یا pdf برای دبیرخانه ارسال کند. فایل آثار نیز به همراه لینک اینترنتی اثر یاد شده حداکثر تا 31 تیر باید به آدرس الکترونیکی جشنواره www.webmusic.ir ارسال شود.

پیش از این و در آخرین روزهای سال 87 نشستی در خبرگزاری مهر برگزار و درباره وبلاگ‌های موسیقی و برگزاری جشنواره تصمیم گیری شده بود.[برگزاری نخستین جشنواره وبلاگ‌های موسیقی]

هیئت برگزار کننده و داوری جشنواره وبلاگ‌های موسیقی بعد از این نشست، چندین نشست کارشناسانه و تخصصی برای کم و کیف برگزاری جشنواره برگزار کردند که ماحصل آن راه اندازی سایت و نیز نوشتن آیین نامهَ‌ای برای ارسال  آثار و نحوه داوری آنها بود

کد خبر 82165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز