همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گذر غذا و گردشگری شرق تهران با عنوان «گذر برکت» جهت ارائه خدمات به ساکنین مناطق ۴، ۸، ۷، ۱۳، ۱۴ پایتخت آغاز به کار کرد.

گذر غذا

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با اشاره به اینکه هدف اولیه ایجاد گذرهای گردشگری، رونق گردشگری و آوردن نشاط و سرزندگی در شهر است، از رعایت استانداردهای لازم در این گذر از جمله نظام‌مند بودن فعالیت غرفه‌ها و ارائه خدمات در ساعات کاری مشخص خبر داد. ‌

سعید بیگی با اشاره به اینکه "گذر برکت" سومین گذر با هدف ارائه خدمات مشخص در شهر تهران است، گفت: هدف از ارائه خدمات به شهروندان در قالب گذرها حل چالش‌ها و موضوعاتی است که مدیریت شهری با آنها مواجه است که از جمله آن می‌توان به فضاهای مرده، ناامن و بدون استفاده در سطح شهر اشاره کرد که با این باز طراحی زنده شده و توسعه خواهند یافت.

او با بیان اینکه قبل از احداث گذرگردشگری برکت، این مکان جزو مکان‌های بی دفاع شهری بود، توضیح داد: خیلی از همسایگان در تماس با شهرداری از ناامنی این مکان ابراز نارضایتی داشتند که با احداث گذر گردشگری برکت این مشکل برطرف و به نوعی یک تهدید تبدیل به فرصت شد.

بیگی با بیان اینکه در گذر گردشگری برکت، ۲۷ غرفه غذا و سه غرفه هم برای موضوعات فرهنگی و فروش کتاب در نظر گرفته شده است، ادامه داد: بهره بردار گذر گردشگری برکت برای اینکه این گذر رونق بگیرد در ۶ ماه اول در پرداخت کرایه غرفه‌ها، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

او گفت: این گذر گردشگری و عرضه غذا در منطقه تهرانپارس بلوار شاهد جنب بوستان سحرگاه ایجاد شده اس.

کد خبر 821396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha