دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس حزب حاکم ملی‌گرای چین (KMT) در تایوان روز دوشنبه به پکن سفر کرد تا درباره روابط میان دو طرف با رییس جمهور چین مذاکره کند

خبرگزاری اتریش از تایپه گزارش داد، وو پو هسیونگ (Wu Poh-hsiung) ریاست هیات KMT را در سفر به چین بر عهده دارد که به دعوت هو جین تائو به این کشور رفته است. هو علاوه بر ریاست جمهوری، دبیرکلی حزب کمونیست چین (CCP) را نیز بر عهده دارد.

وو بعدازظهر سه‌شنبه با هو در پکن ملاقات می‌کند تا به بررسی روابط دو سوی تنگه واقع میان چین و تایوان در سال گذشته پرداخته و درباره چگونه گسترش این روابط در آینده رایزنی کند.

وو و هو همچنین درباره پنجمین اجلاس KMT-CCP که قرار است در ماه ژوئیه برگزار شود، با یکدیگر صحبت خواهند کرد. به خاطر فقدان روابط رسمی میان تایوان و چین، اجلاس KMT-CCP به کانال مهم ارتباطی میان تایپه و پکن تبدیل شده است.

وو پیش از ترک فرودگاه تایپه گفت: "ما می‌خواهیم که آنها بدانند مردم تایوان خواهان صلح، شانیت و فضای بین‌المللی هستند."

"فضای بین‌المللی" اصطلاح تایوانی به این معناست که چین باید از ممانعت از پیوستن تایوان به سازمان‌های بین‌المللی دست بردارد.

وو و هیات همراهش در طول این سفر هشت روزه از پکن به چونگکینگ، هانگژو و نانجینگ خواهد رفت.

روابط تایوان و چین از زمان ریاست جمهوری ما یینگ جئو از حزب KMT در تاریخ 20 مه به سرعت بهبود یافته است. ما با شعار ایجاد صلح با چین و احیای اقتصاد تایوان پیروزی بزرگی را در انتخابات ریاست جمهوری تایوان نصیب خود کرد.

کد خبر 82134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز