ابوعبیده سخنگوی گردانهای القسام (شاخه نظامی حماس) خبر داد که رزمندگان مقاومت، طی چهار روز گذشته، ۷۱ خودروی نظامی اسرائیلی را منهدم کرده و ۱۶ سرباز صهیونیست را از پای درآورده‌اند.

ابوعبيده

به گزارش همشهری آنلاین، وی با اشاره به زخمی شدن دهها نظامی اسرائیلی، از انجام ۴۲ مأموریت نظامی توسط القسام خبر داد که در پی آن، دهها نفر دیگر از این نظامیان کشته شده‌اند.

خبرگزاری شهاب به نقل از ابوعبیده گزارش داد، نیروهای القسام دو منزل و دو تونل را بمب‌گذاری کردند که نظامیان اسرائیلی در آن گرفتار شدند و دو پهپد اسرائیلی را هم سرنگون کردند.

گردانهای القسام ساعتی پیش خبر داد که یک میدان مین برای نظامیان اسرائیلی طراحی کرده بودند که پس از ورود صهیونیستها به آن، مینها را منفجر کردند. این تله انفجاری، در شرق محله «التفاح» شهر غزه طراحی شد و در پی آن، ۱۵ نظامی اسرائیلی کشته شدند.

در تازه‌ترین آماری که رژیم صهیونیستی از تعداد کشته‌های خود منتشر کرده، آمده است که از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون، ۵۰۷ نظامی صهیونیست کشته شده‌اند. البته کارشناسان تأکید دارند که آمار واقعی تلفات صهیونیستها به مراتب بیشتر از این عدد است.

در موازات این درگیریها، رزمندگان گردانهای «شهداء الأقصی» که وابسته به جنبش فتح هستند، محل تجمع نظامیان صهیونیست را در شرق شهر خانیونس، هدف حملات خمپاره‌ای قرار دادند.

وضعیت نظامیان اسرائیلی به اندازه‌ای در غزه وخیم است که تا کنون چند تیپ خود را از این منطقه خارج کرده‌اند. یک مسئول آمریکایی در توجیه شکست صهیونیستها، گفت که «تصمیم اسرائیل برای خروج بخشی از نیروهایش، یک تحول تدریجی برای عملیاتهایی است که فشردگی کمتری دارد».

رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته خبر داد که ارتش تصمیم گرفته ۵ تیپ رزمی فعال در نوار غزه را مرخص کند، تیپ احتیاط ۵۵۱ و ۱۴ و سه تیپ آموزشی، پنج تیپ مذکور هستند. برخی کارشناسان نظامی پیشتر درباره بی‌نتیجه بودن حمله نظامی در غزه به تل‌آویو هشدار داده بودند.

پیشتر ارتش گردان ۱۳ تیپ گولانی را نیز به دلایل مختلف از جمله تلفات سنگین، از نوار غزه خارج کرده بود. به گفته کارشناسان نظامی هم‌اکنون ارتش اسرائیل حدود ۱۷ تیپ فعال در نوار غزه دارد که مجموع چنین عددی بیش از ۱۰۰ هزار نیرو می‌شود.

کد خبر 820912
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۱
    1 2
    دولت مشکلات کشور را رها کرده فقط به فکر غزه شده