امروزه حملات سایبری در دنیا یک امر عادی محسوب می‌شود، اما اینکه، میزان آسیب‌های وارده بر اثر این حملات تا چه اندازه است هم از اهمیت بسزایی برخورداراست.

هک

به گزارش همشهری آنلاین، با این شرایط، کسب‌وکارهای اینترنتی باید بیشتر مراقب چنین موردی باشند و برای حریم خصوصی کاربران‌شان که به آنها اعتماد کرده‌اند، اهمیت بیشتری قائل شوند.

چند نکته برای آنکه مورد حمله سایبری قرار نگیریم

  • سیستم امنیتی شما درست مانند دیوار عمل می‌کند. تصور کنید، خانه یا محل کارتان دیوار ندارد حالا چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بنابر شرایط، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید، این دیوار تا چه اندازه نیازاست که مستحکم باشد.
  • در تقابل با حملات سایبری همه‌چیز باید از پایه درنظر گرفته شود. شاید فکرش را هم نکنید، اما این امکان وجود دارد که یک کارمند ساده در شرکت‌تان، بدون آنکه اطلاع داشته باشد، در را برای ورود هکرها باز کند. این سهل‌انگاری بهترین فرصت برای حمله هکرها به سامانه‌های رایانه‌ای شما خواهد بود.
  • آگاهی‌رسانی باید در اولویت کارتان باشد. همه‌چیز باید با سطح‌بندی صورت بگیرد. کارمندان شرکت را سطح‌بندی کرده و آموزش‌های مورد نیاز هر سطح را به آنها ارائه کنید.
  • ارزیابی امنیتی یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به‌صورت متناوب صورت بگیرد. سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) در این راه به شما کمک می‌کند. فراهم‌آوری صحت و تمامیت اطلاعات به‌گونه‌ای که در زمان مناسب، اطلاعات در دسترس افراد مجازی قرار بگیرد که نیازمند آن هستند، عاملی است که منجر به اثربخشی کسب‌وکار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 820523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha