وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه مدعی شد اگر رهبر کره شمالی تصمیم به استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه سئول بگیرد، محکوم به فنا خواهد بود.

کیم جونگ اون

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت دفاع کره جنوبی امروز یکشنبه در هشداری اعلام کرد رهبر کره شمالی کیم جونگ اون محکوم به فنا خواهد بود اگر این کشور تصمیم به استفاده از تسلیحات هسته‌ای علیه سئول بگیرد.

رهبر کره شمالی پنجشنبه ۳۰ آذر هشدار داده بود در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد. کیم این اظهارات را در جریان نظارت بر پرتاب موشک بالستیک قاره‌پیما «هوآسونگ-۱۸» مطرح کرده بود.

وی گفت «پرتاب آزمایشی موشک هوآسونگ-۱۸ پیام صریحی به دشمنان کره شمالی بود مبنی بر اینکه اقدامات متقابل تهاجمی و حمله اتمی را بدون تردید انجام خواهد داد». او همچنین خواستار اقدامات قوی‌تر در مقابله با فعالیت‌های خصمانه آمریکا و کره جنوبی شده بود.

این پرتاب چند روز پس از آن صورت گرفت که سئول و واشنگتن دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای را برگزار کردند و توافق کردند که دستورالعمل‌های مربوط به برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن یک استراتژی اتمی مشترک را تا اواسط سال آینده تکمیل کنند.

رهبر کره شمالی بامداد امروز یکشنبه نیز ضمن صدور دستور پرتاب سه ماهواره نظامی در سال آینده میلادی، گفت که روابط با کره جنوبی به روابط دو کشور متخاصم و در حال جنگ تبدیل شده است.

وی توضیح داد: «باید به سرعت به یک بحران هسته‌ای احتمالی واکنش نشان دهیم و تمام ابزارهای فیزیکی از جمله نیروی هسته‌ای را بسیج کنیم تا آماده‌سازی برای رویداد بزرگ تحت کنترل خود در کره جنوبی را تسریع کنیم».

سئول، توکیو و واشنگتن طی ماه‌های اخیر همکاری‌های نظامی خود را به بهانه آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ در سال جاری افزایش داده و اخیراً سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات فوری درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی فعال کرده‌اند.

آمریکا همچنین اوایل ماه جاری میلادی زیردریایی اتمی خود را به بندر بوسان کره جنوبی اعزام کرد و با سئول و توکیو رزمایش‌های هوایی با مشارکت بمب‌افکن‌های راهبردی برگزار کرد.

کره شمالی مشارکت بمب‌افکن‌های راهبردی آمریکا مثل بمب‌افکن‌های راهبردی بی-۵۲ در رزمایش‌های شبه‌جزیره کره را اقدامات تحریک‌آمیز عمدی ایالات متحده علیه پیونگ‌یانگ خوانده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در خصوص رزمایش هوایی با آمریکا گفته بود «این رزمایش برای تقویت توانایی‌های سه کشور برای پاسخ به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی، از جمله شلیک موشک قاره‌پیما با سوخت جامد و نشان دادن عزم قوی برای واکنش مشترک برنامه‌ریزی شده بود».

کد خبر 820440
منبع: فارس

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha