مقامات ایالت مانی‌پور هند از حمله افراد ناشناس به پلیس منطقه خبر دادند و گزارش‌های اولیه از ادامه درگیری‌ها حکایت دارد.

پليس هند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندین اکسپرس، مقامات ایالت مانی‌پور گفتند: گزارش تیراندازی شدید بین افراد مسلح ناشناس و کماندوهای پلیس در منطقه موره مانیپور حوالی ساعت ۳:۵۰ بعد از ظهر روز شنبه به وقت محلی به دست آنها رسیده است.

به گفته شاهدان عینی، افراد مسلح ناشناس خودروهای حامل کماندوهای پلیس را هنگامی هدف قرار دادند که از موره به سمت نقطه کلیدی درگیری های قومی (KLP) حرکت می کردند.

یک افسر پلیس تأیید کرد: یک پلیس هنگام عبور از بخش روستای چاهنو مورد حمله قرار گرفت.

این افسر افزود که پلیس مجروح تحت درمان است.

بر اساس گزارش های اولیه، تیراندازی شدید حوالی دروازه ورودی نیوموره و روستای چاهنو در مانی‌پور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، این درگیری در حالی روی می دهد که اوایل آذر ماه، قدیمی ترین گروه مسلح مستقر در دره مانی‌پور، موافقت کرد خشونت را کنار بگذارد و به جریان صلح بپیوندد.

این توافق صلح چند روز پس از آن صورت گرفت که «جبهه متحد ملی آزادیبخش ملی» به همراه چندین سازمان افراطی دیگر توسط وزارت امور داخلی (MHA) ممنوع الفعالیت اعلام شد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که دولت مرکزی هند احساس کرد این سازمان ها در حال انجام حملات و کشتار نیروهای امنیتی، پلیس و غیرنظامیان در مانی‌پور و همچنین فعالیت هایی هستند که به حاکمیت و یکپارچگی هند آسیب می رساند.

«جبهه متحد ملی آزادیبخش ملی» که در ۲۴ نوامبر ۱۹۶۴ تحت فرمان آریمبام سامرندرا سینگ تأسیس شد، قدیمی ترین گروه شورشی میتی، بزرگترین و مسلط ترین گروه قومی ایالت مانیپور در شمال شرقی هند، است.

این گروه در دهه های ۷۰ و ۸۰، بیشتر بر بسیج نیروهای خود و جذب افراد جدید متمرکز بود و در سال ۱۹۹۰، تصمیم گرفت یک مبارزه مسلحانه را برای آزادی مانی‌پور از هند آغاز کند و در همان سال شاخه ای مسلح به نام ارتش خلق مانی‌پور (MPA) تشکیل داد.

درگیری‌های قومیتی خشونت باری که در سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت) سال جاری در مانی‌پور رخ داد، تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۱۸۰ نفر و زخمی شدن چند صد نفر شده است.

کد خبر 820198
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha