حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در گفت و گو با همشهری ادعای برخی، مبنی بر استفاده قشر مرفه از اینترنت را رد کرد.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین، هاشمی درباره واکنش ها نسبت به اصلاح تعرفه اینترنت از سوی اپراتورها و تایید رگولاتوری گفت: «تقریبا هر سال شاهد همین روند و حواشی آن درباره قیمت اینترنت هستیم.»

اینترنت به قشر مرفه اختصاص ندارد | هر سال شاهد همین روند بوده‌ایم
حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور

او واکنش های گسترده نسبت به قیمت ها را به این معنی دانست که اینترنت جزو نیازهای اساسی مردم است و مردم نسبت به آن حساسیت دارند.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اما بر این موضوع تاکید کرد که «در مقابل به جای درک این واقعیت، برخی با بی‌خردی اعلام می‌کنند که اینترنت را قشر مرفه استفاده می‌کنند».

به گفته هاشمی، وقتی یک کالا یا خدمت جزو نیازهای اساسی جامعه تعریف می شود، قطعا دولت باید برای آن ساز و کار حمایتی پیش بینی کند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، او تقاضای اپراتورها برای افزایش قیمت را منطقی دانست و گفت: «این حوزه هم مانند همه حوزه ها با تورم مواجه است، اما مسئله این است که باید حمایت دولت بیشتر شود، نه هزینه مردم.»

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور همچنین با اشاره به اینک مقایسه قیمت اینترنت در ایران با دیگر کشورها منطقی نیست، ادامه داد: «در زمینه اینترنت نه از نظر کیفیت مشابه آنها هستیم و نه درصد آن در سبد خانوار با درآمد خانوار در آن کشورها تناسب دارد.»

کد خبر 820139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    0 0
    دزدهای بی خاصیت