شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۵
۰ نفر

گروه بین‌الملل:‌ سی و ششمین نشست وزیران امور خارجه‌ کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی در دمشق به محلی برای انتقاد شدید از سیاست‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شد.

به گزارش خبرگزاری سوریه، تندترین انتقادات از اسرائیل در این نشست توسط بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه ابراز شد.

اسد تاکید کرد: سوریه هرگز موضعش را در قبال صلح به‌عنوان یک هدف استراتژیک تغییر نداده اما این موضع همچنان بر ضرورت اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی و بازگرداندن تمامی اراضی تحت اشغال تاکید دارد.

بشار اسد با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، غزه، کرانه‌ باختری و تلاش‌های اخیر این رژیم جهت یهودی‌سازی‌ بیت‌المقدس گفت: تحقق صلح با دولت‌های پیشین اسرائیل که مرتکب چنین جنایاتی شدند ممکن نشد و چگونه دولتی که از طریق اشغالی نامشروع به‌وجود آمده است و مرتکب چنین جنایاتی در نوار غزه، کرانه‌ باختری لبنان و بیت‌المقدس شده به‌دنبال صلح است.

آیا ممکن است امروز با توجه به اینکه تندروترین دولت در اسرائیل روی کار آمده است شریکی برای ما جهت تحقق صلح باشد.

امروز کسی در بین ما نیست که از دیوار حایل در کرانه‌ باختری، مرگ تدریجی ساکنان تحت محاصره‌ غزه و تلاش‌ها جهت یهودی‌سازی بیت‌المقدس با هدف اثبات یهودیت اسرائیل و آواره کردن فلسطینیان این منطقه اطلاع نداشته باشد.

وی با انتقاد از تلاش‌هایی که جهت مرتبط ساختن مقاومت با تروریسم صورت می‌گیرد، به معیارهای دوگانه‌ جامعه بین‌المللی در قبال این موضوع اشاره کرد که موجب تضعیف حقوق بشر در منطقه شده است.

بشار اسد همچنین عنوان کرد: ما از مقاومت در منطقه‌مان جهت بازگرداندن حقوق ملت‌های منطقه حمایت می‌کنیم. وی همچنین تاکید کرد: لغو محاصره‌ غزه و حمایت از مقاومت در اولویت امور ماست.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه بر ضرورت حمایت از جهان اسلام از طریق حمایت از منافع کشورهای اسلامی و حل و فصل مشکلات آنها از طریق ایجاد توافق تاکید کرد.وی گفت: این کنفرانس در حالی برگزار می‌شود که کشورهای اسلامی با تهدیدهای بزرگ سیاسی و فرهنگی روبه‌رو شده‌اند.

بشار اسد  همچنین بر ضرورت افزایش تلاش‌ها جهت حمایت از منافع و هویت کشورهای اسلامی در این شرایط سخت و دشوار از طریق فعال‌تر کردن عملکرد سازمان کنفرانس اسلامی و همبستگی هرچه بیشتر کشورهای عضو تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: خطرناک‌ترین پدیده‌ دیگر، مطرح کردن مقوله‌هایی همچون تقابل تمدن‌ها و محور خیر و شرارت با هدف ایجاد فتنه و آشوب در بین ملت‌های منطقه است که با وارد کردن اتهام تروریسم به اسلام و مسلمانان به مرحله‌ عمل درآمده است.

از این ترفندها جهت ترسیم سیاست‌ها و تحمیل محاصره، تحریم، جنگ‌های پیشگیرانه و دخالت در امور داخلی کشورها با هدف تقسیم آنها استفاده می‌شود.

اسرائیل: رزمایش هوایی اخیر، تهاجمی بود

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از رهبران سیاسی و نظامی این رژیم، رزمایش اخیر ارتش اسرائیل را تهاجمی اعلام کردند. رزمایش نیروی هوایی اسرائیل 3 روز طول کشید، ابعاد هجومی و دفاعی را به شکل همزمان داشت و جنگنده‌های اسرائیلی اهداف فرضی را علیه لبنان و سوریه و غزه هدف قرار دادند.

بازتاب رسانه‌ای بزرگ‌ترین رزمایش هوایی در تاریخ اسرائیل و مشارکت مجموعه جنگنده‌های اسرائیلی در آن، همه حاکی است که این مانور عادی و دارای بعد دفاعی نبوده است.

یووال لیمور کارشناس نظامی اسرائیلی در تلویزیون اسرائیل گفت: رزمایش هوایی براساس سناریوهای مختلفی شامل حمله هوایی به غزه، لبنان، سوریه و ایران برگزار شد.

کد خبر 82010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز