رییس‌جمهور کشورمان گفت: علامه مصباح یزدی بر مبنای محکم، صحبت‌های نو مطرح می‌کرد و آزاداندیشی و نواندیشی وی، مبتنی بر اصول بود.

سید ابراهیم رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان، امروز در کنگره بین‌المللی اندیشه‌های علامه مصباح یزدی، اظهار کرد: علامه مصباح یزدی بر مبنای محکم، صحبت‌های نو مطرح می‌کرد و آزاداندیشی و نواندیشی وی، مبتنی بر اصول بود.

وی افزود: وی جریان‌سازی می‌کرد و فقط شاگردپرور نبود؛ دفاع عقلانی و منطقی از باورهای دینی، نکته محوری است که در اندیشه علامه مصباح بود و همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس‌جمهور گفت: دفاع از دین و مبانی و اصول، اهمیت زیادی دارد و در رفتار عملی آیت‌الله مصباح، بسیار برجسته بود؛ ایستادگی شجاعانه و دفاع از دین، اهمیت زیادی دارد. رییسی ادامه داد: تبیین سخن حق، اهمیت زیادی دارد و استقامت در این راه، شرط اثربخشی در عرصه یک فکر و اندیشه بالنده است.

رییسی اظهار کرد: رهبری انقلاب اسلامی در جریان فتنه، به همه ما هشدار دادند که برای همه عصرها بدانیم که فتنه نمی‌گذارد حقایق دیده شود؛ انسان با بصیرت حقایق را می‌بیند و دیگران را هم آگاه می‌کند. وی با بیان اینکه در میدان آمدن بسیار مهم است افزود: انسان با عزم استوار و داشته‌های علمی، باید در صحنه باشد و رفع نیازهای جامعه را انجام دهد.

رییس‌جمهور گفت: جهاد تبیین مهم است و انسان سالک باید آن را مد نظر داشته باشد؛ ویژگی آیت‌الله مصباح یگانگی در حرف و عمل بود؛ آنچه مردم را مشتاق امام راحل و رهبری کرده، این است که مردم فهمیدند امام(ره) و رهبری، حرف و عمل‌شان یکی است.

وی افزود: امروز جامعه تشنه اندیشه‌های نو است و چهره‌های اثرگذار باید معرفی شوند. آیت‌الله مصباح یزدی شخصیتی نواندیش و آزاداندیش بود و اندیشه‌های وی باید همه‌ جا مورد استفاده قرار بگیرد.

رییسی گفت: در روز بصیرت(۹ دی) مردم جریان فتنه را خاتمه دادند و این روز، حماسه بزرگی است؛ مردم در آن مقطع احساس کردند که باید به فتنه و انحراف پایان دهند؛ این روز باید همیشه در جامعه ما بماند و ابعاد این روز و حرکت انقلاب اسلامی برای مردم بیش از پیش تبیین شود.

وی ادامه داد: امیدوارم تا آخرین نفس در مسیر ولایت گام برداریم؛ یقین داریم که با این بصیرت و روشن‌بینی حتما جریان بدخواه و معاند به حاشیه رانده شده و خواهد شد؛ امروز شما مقاومت و حماسه‌آفرینی مردم فلسطین را می‌بینید که مثال‌زدنی است و نابودی قطعی اسراییل را نوید می‌دهد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: بعد از ۸۰ روز از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، از نظر همه صاحبان اندیشه و خرد، پیروز میدان، فلسطین است و اسراییل شکست جبران‌ناپذیر را تحمل کرده و ایمان و شرافت در برابر شرارت پیروز شده است؛ موضع ما برای حمایت از فلسطین، حق است.

رییسی افزود: جریان‌سازی آیت‌الله مصباح یزدی، محدود به زمان حیات وی نبود و بعد از رحلت هم این جریان فکری ادامه داشت و منشأ آثار و برکاتی بود.

کد خبر 820014
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    امروز شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ هست که متأسفانه خبری از بن خواربار بازنشستگان نیست پس این بن خواربار بازنشستگان مربوط به ماههای تیر الی آبان ۱۴۰۲ وتفاوت بن خواربار از فروردین ۱۴۰۱ تا کنون بر اساس حداقل حقوق همانسال (بن خواربار بازنشستگان وکارکنان رسمی مخابرات در سال ۱۴۰۲ ماهیانه باید مبلغ ۲۹۱۵۰۰۰ تومان باشد ) کی پرداخت میشود بازنشستگان دراین تورم ۵۰ درصدی نمیتوانند کمر خود را راست کنند مدیران مخابرات چاره اندیشی کنید. آقای رئیسی! به مشکلات بازنشستگان شریک مخابرات بررسی، پیگیری و رسیدگی کنید. و متأسفانه در کشور از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون هم هیچ کس پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ پس از ۲۳ ماه هنوز سایر رفاهیات بازنشستگان مخابرات واریز نشده است.سوال اینجاست که چرا رئیس هیئت مدیره مخابرات ایران از دی ماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات رسیدگی نکرده است و رسیدگی نمی کند چرا؟