حکم اعدام ۴ عضو تیم خرابکاری مرتبط با رژیم‌صهیونیستی، موسوم به «شبکه وفا» درحالی اجرا شد که طی دو سال اخیر نبرد اطلاعاتی – امنیتی تهران و تل‌آویو همواره با دست بالای دستگاه‌های امنیتی ایران همراه بوده‌است.

اعدام

همشهری‌آنلاین - گروه سیاسی: به‌دنبال بروز ناآرامی‌های پاییز ۱۴۰۱ تقابل دستگاه‌های امنیتی ایران و رژیم‌صهیونیستی دچار تحول نوینی شد و تل‌آویو با به کارگیری شبکه‌ای از مزدوران و ارازل و اوباش تلاش کرد با موج‌سواری روی تحولات سیاسی داخلی، به اهداف ضد ایرانی خود جامه‌عمل بپوشاند. دراین‌میان اما هوشیاری و اقدام‌های به‌موضع دستگاه‌های امنیتی کشور، اعم از وزارت اطلاعات و اطلاعات‌ سپاه راهبرد ضدایرانی تل‌آویو را ناکام گذاشت. درچنین شرایطی اما بررسی رویکردها و روندهای مطرح دراین حوزه، حاوی نکات مهمی است که می‌تواند به‌عنوان درس‌عبرتی برای فریب‌خوردگان داخلی مطرح شود؛ درس‌هایی که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

۱

عاقبت مزدوری برای تل‌آویو

اعدام ۴ مزدور رژیم‌صهیونیستی در ایران نشان داد خیانت به کشور و مزدوری برای این رژیم عاقبت دردناکی به‌دنبال دارد و اعدام، پایان راه آنان خواهد بود؛ پایانی که در روزهای اخیر برای یک جاسوس دیگر رقم خورد و فردی که در همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی رژیم‌صهیونیستی اقدام به جاسوسی کرده بود، در سیستان‌وبلوچستان به دار مجازات آویخته شد.

۲

قربانیان خیانت موساد

اعدام مزدوران موساد در ایران در شرایطی است که به‌نظر می‌رسد این افراد قربانی خیانت تل‌آویو به عوامل خائن خود شده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد عوامل شبکه دستگیر شده پیش از آن‌که موفق به اجرای عملیات اصلی خود شوند، ازسوی دستگاه‌های امنیتی کشور به دام افتاده‌اند؛ موضوعی که پیش‌از هرچیز نشان دهنده خیانت موساد به مزدوران داخلی خود است. در واقع ماموران موساد با طراحی چند عملیات آموزشی با هدف مختلف، زمینه قربانی کردن عوامل خود را فراهم آورده‌اند.

۳

کابوس صهیونیست‌ها؛ از غزه تا تهران

در شرایطی که این روزها نظامیان صهیونیست در غزه با کابوس مواجهه با رزمندگان مقاومت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مزدوران آنان در داخل ایران نیز زیر ضربه دستگاه‌های امنیتی کشور قرار گرفته‌اند. در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تعداد قابل‌توجهی از رابطان و مزدوران سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ازسوی دستگاه‌های امنیتی کشور به دام افتاده‌اند. دستگیری ۳مامور موساد با ملیت ایرانی در مناطق کوهستانی میان ایران و افغانستان در روزهای میانی آبان‌ماه، ازجمله اقدام‌های انجام شده دراین زمینه بوده‌است.

۴

مزدوران موساد در نوبت مجازات

روند اجرای مجازات مزدوران رژیم‌صهیونیستی درایران درحالی است که پیش‌از اعدام عوامل مزدور موساد در ایران، موسوم به «شبکه وفا»، سال‌گذشته نیز ۴ نفر از مزدوران موساد در ایران اعدام شده بودند و اکنون به‌نظر می‌رسد احمدرضا جلالی، شاه‌مهره جاسوسی موساد در ایران، که بخشی از اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ایران ازجمله شهید علی‌محمدی و شهید شهریاری و ... را برای ترور در اختیار موساد قرار داده بود، در نوبت حکم مجازات قرار گرفته‌است.

۵

ناتوانی در نجات مزدوران

تصویرسازی سرویس‌های امنیتی رژیم‌صهیونیستی همواره براین مبنا استوار بود که موساد همواره و تحت هر شرایطی از عوامل و مزدوران بومی خود حمایت می‌کند و اجازه قربانی شدن آنان را نمی‌دهد؛ رویکردی که صهیونیست‌ها تلاش کرده‌اند در قالب فیلم، سریال، کتاب و... آن را در افکارعمومی کشورهای هدف تثبیت کنند. چنین تصویری اما در مواجهه موساد با دستگاه‌های امنیتی ایران شکسته شده‌است و زنجیره دستگیری و مجازات مزدوران رژیم‌صهیونیستی درایران نشان می‌دهد سرویس‌های امنیتی این رژیم، به‌ویژه موساد در نجات شبکه مزدوران و عوامل خود با شکست‌های سنگینی مواجه شده‌است.

کد خبر 819843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 1
    اسرائیل به مردم خودش رحم نمی کنه ، چه برسه به مزدورانش ، سادگی هم حدی داره و خاک بر سرشون که تن دادن به این ذلت که هموطن خودشون رو بکشن برای پول
  • رامین دکی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    جانم فدای وطنم
    • Mousavi IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      0 0
      صهیونیسم جان هیچ انسانی برایش ارزش ندارد همان طوری که در غزه می‌بینید خاک بر سر اون کسی که برای پول خود را می‌فروشد از افغانستانم
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    بند ۵ این گزارش که بند ۲ رو نقض می کنه