محمدی‌گلپایگانی با تحسین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح ما به جایی رسیده‌اند که دو ابرقدرت صاحب بمب اتم یعنی چین و روسیه دست نیازشان به طرف ما دراز است.

گلپایگانی

به گزارش همشهری آنلاین رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که ماجرای غزه داستان فلسطینی‌هاست و بس و ارتباطی به ما ندارد، حرکت مقاومت اسلامی فلسطین و ایستادگی آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را تحسین کرد.

در نوبت عصر سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) برگزار شد، بر لزوم شناخت گذشته حوزه، فراز و نشیب‌ها و حوادث تاکید کرد و گفت: نسل جدید و فردای حوزه باید این سوابق را بدانند که حوزه چه بود و امروز کجاست؟ زمانی که مرحوم حاج شیخ مؤسس تصمیم به ایجاد این حوزه گرفتند از همان ابتدا با برخورد خشن رضا خان روبرو بودند؛ گرچه او برای عوام‌فریبی رساله‌ای در دست گرفت و خود را مقلد حاج شیخ معرفی می‌کرد و در عزاداری‌ها و مجالس نیز شرکت می‌کرد تا بتواند جای خود را در میان مردم متدین باز کند، اما به محض مناسب دیدن شرایط کار به جایی رسید که کسی جرات نمی‌کرد نام عاشورا را ببرد و روضه امام حسین (ع) را برپا کند.

وی افزود: نسل امروز باید بدانند فیضیه و طلاب و روحانیون قبل از انقلاب چه روزهایی را پشت سر گذاشته‌اند؛ روزگاری در جوار حضرت معصومه و جلوی درب ورودی مدرسه فیضیه ماموران رژیم شاه هرچه سزاوار خودشان بود به حوزویان و علما بود گفت و رفت.

رییس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: آن‌هایی که در گوشه و کنار نیش و کنایه می‌زنند، بدانند که امروز فرماندهی معظم کل قوا یک مرجع و روحانی وارسته هستند، الان کجا و آن زمان کجا؟

محمدی‌گلپایگانی با تحسین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح ما به جایی رسیده‌اند که دو ابرقدرت صاحب بمب اتم یعنی چین و روسیه دست نیازشان به طرف ما دراز است. امروز نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی نیست که در تیررس موشک‌های نقطه زن ما نباشد.

وی با تاکید بر این که ماجرای غزه داستان فلسطینی هاست ، اما آن‌ها از ما الگو گرفته‌اند، حرکت مقاومت اسلامی فلسطین و ایستادگی آنان در برابر رژیم غاصب صهیونیستی را تحسین کرد و گفت: امروز یمنی‌ها کار را به جایی رسانده‌اند که کشتی‌های اسرائیلی مجبورند فاصله تردد خود را بسیار دور کنند و این مساله هزینه‌های زیادی برای شان داشته و دارد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با محکوم کردن جنایات رژیم کودک کش اسرائیل، دولت آمریکا و شخص رییس جمهور این کشور را شریک جرم صهیونیست‌ها دانست و افزود: در ماجراهای اخیر رسوایی یهود را مشاهده کردیم، غربی‌ها و اروپایی‌ها نیز عملکرد مشابهی در اتفاقات اخیر داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و تجلیل از مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های بی‌نظیر ایشان، اظهار داشت: اگر شهید حاج قاسم برای مبارزه با داعش اقدام نمی‌کرد داعش تمام عراق را گرفته بود و نه کربلایی می‌ماند و نه نجفی، او بود که با فتوای مرجعیت عالیقدر جلوی داعشی‌ها را گرفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم حراست و پاسداری از نظام اسلامی تاکید و تصریح کرد: این نظام را باید به دست صاحب اصلی آن برسانیم و در این مسیر روحانیت باید آماده مجاهدت و نقش آفرینی همه جانبه باشد.

وی با اشاره به دیدار چندی پیش شیخ زکزاکی و همسر با رهبر معظم انقلاب جزییاتی از این دیدار و نیز مجاهدت‌های وی و خانواده‌اش که شش شهید را تقدیم اسلام کرده است، بیان کرد.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با دختران و بانوان، بخش‌هایی از تاکیدات و بیانات ایشان نسبت به مقوله حجاب و نیز نقش مادران در جامعه و تربیت فرزندان صالح و شایسته و اهمیت انتخابات را قرائت و بر لزوم توجه به آن تاکید کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین در پایان گوشه‌هایی از زندگی خصوصی رهبر معظم انقلاب، پرکاری و تلاش همه جانبه و خستگی ناپذیر ایشان را برای حاضران بیان کرد که با دعا و شعارهای حاضران برای سلامتی معظم له همراه بود.

کد خبر 819695

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha