۱۰ میلیون عدد از داروی وارفارین، داروی حیاتی بیماران قلبی از منابع معتبر خارجی تامین شده که نیاز ۴ ماه بیماران را تامین خواهد کرد.

وارفارین

به گزارش همشهری آنلاین، وارفارین دارویی است که به عنوان رقیق‌کننده یا ضد انعقاد خون شناخته می‌شود و فقط با تجویز پزشک متخصص مجاز است. مصرف این دارو برای بیماران قلبی عروقی با حساسیت زیادی همراه است که همین مسئله حکم حیاتی بودنش را نشان می‌دهد. طی روزهای اخیر گزارش‌های متعددی از کمبود این دارو اعلام شده و این که دسترسی بیماران نیازمند به این داروی حیاتی کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها از مدت زمان کوتاه تاریخ مصرف این داروها هم خبر می‌دهند و این که خرید داروهای موجود هم در به صرفه نیست و بیماران حاضر به خرید این داروها با تاریخ انقضای چند روزه نیستند.

سجاد اسماعیلی، سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره دلایل کمبود این دارو به همشهری آنلاین گفت: تاریخ انقضای داروهای موجود تا پایان سال میلادی بود و به همین دلیل برخی بیماران تمایلی به خرید این داروها نداشتند. این مساله به نوعی کمبود در بازار عنوان شد.

وی افزود: محموله جدید با برند اصلی وارفارین وارد شده و اوایل هفته جاری توزیع آن صورت گرفت. در حال حاضر کمبودی برای این دارو نداریم.

وزارت بهداشت هم چند روز پیش از تامین و توزیع این دارو خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر داروی وارفارین بیماران قلبی در ۳شرکت پخش سراسری موجود است. ۱۰ میلیون عدد از داروی وارفارین از منابع معتبر خارجی هم تامین شده که نیاز ۴ ماه بیماران را تامین خواهد کرد.

درباره قرص وارفارین سه نوع تولید از شرکت‌های آلمانی، فنلاندی و تولید داخلی وجود دارد که نوع خارجی وارفارین مورد استفاده بیماران ایرانی فنلادی است. بررسی‌های همشهری آنلاین نشان می‌دهد که اکنون همین نوع وارد کشور و توزیع شده است.

کد خبر 819540
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha