صالحی، رئیس کمیته استیناف گفت: آنچه مورد بررسی و گزارش واقع شده، دستورالعمل ناظر بر قراردادها است.

کمیته استیناف

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا صالحی در نشست خبری امروز فدراسیون فوتبال در مورد حکم کمیته استیناف مبنی بر بازگشت امتیازات سپاهان و پرسپولیس، اظهار داشت: ۲ دستورالعمل توسط سازمان لیگ به تصویب رسیده بود. یکی دستورالعمل ناظر بر قراردادها که بیانگر این بود؛ باید اصولی هنگام تنظیم قراردادها رعایت شود.

وی افزود: یکی هم درمورد رعایت سقف بودجه بود که به تصویب رسیده و میزانش را مشخص کرده بود. کارگروهی هم تشکیل شده که بر حسن اجرای این دستورالعمل‌ها نظارت می‌کند. گزارشی از سوی کارگروه به کمیته انضباطی ارسال می‌شود. بررسی و نهایتا حکمی را صادر می‌کنند که ۳ بخش دارد. چه برای سپاهان چه برای پرسپولیس، یک بخش ناظر است که کسر امتیاز شود. یک بخش مربوط به پرداخت جریمه نقدی و بخش آخر اصلاح قراردادها مطابق با دستور العمل ناظر بر تنظیم قراردادهاست.

صالحی تصریح کرد: ما ۲ دستورالعمل داریم. آنچه مورد بررسی و گزارش واقع شده، دستورالعمل ناظر بر قراردادهاست نه رعایت سقف بودجه، به هرحال بررسی انجام شد و مورد شکایت قرار گرفت. اعتراض شد و به کمیته استیناف آمد. با احترام به نظر قضایی همکاران در کمیته انضباطی ما قائل بر این بودیم که با توجه به مقررات انضباطی، کسر امتیاز با اعتقاد بر این که یکپارچگی را در فوتبال حفظ کنیم و اصل بر این است که نتایج در زمین بازی رقم می‌خورد، کسر امتیاز را نقض کردیم. در واقع میزان محکومیت ها را تقلیل دادیم. ۲ محکومیت دیگر که شامل جریمه نقدی و اصلاح قراردادها می‌شد را عینا تایید کردیم.

وی گفت: باشگاه سپاهان امتیازی از کمیته استیناف و فدراسیون به دست نیاورده است. این باشگاه این امتیاز را کسب کرده بود که به آن بازگردانده شد. اگر این پرونده تشکیل نمی‌شد، فاصله کنونی وجود داشت. اعتقاد داشتیم که باید در مر قوانین و در دستورالعمل برای عدم رعایت دستورالعمل کسر امتیازی شامل می‌شد. ما کسر امتیاز را برداشتیم و چهار امتیازی که سپاهان قبلا کسب کرده بود را به این تیم برگرداندیم. اجرای این حکم بر عهده کمیته بدوی یعنی کمیته انضباطی است.

کد خبر 819409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    1 1
    با سلام لطفا کمی توضیح بدین چطور سپاهان تمام بازیکنان تاپ رو با ارقام نجومی گرفت ولی به سقف بودجه نرسید خخخخ لطفا با شعور مردم بازی نکنید
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    0 0
    عامو ،مسول کمیته استیاف ،چه گفتی ،چی شد ،چی گرفتی ، شما و خانوداه هایتان تا چند سال باید حساب هایتان تحت مظر باشد معلوم نیست چکار کرده اید،؟فقط حرف را هی می پیچانید؟فساد و بی قانونی فوتبال ایران را فرا گرفته کسی هم به این مسئله ورود نمیکند