چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی روز  دوشنبه به شهرستان چابهار در سیستان‌وبلوچستان سفر کرد. «مهراد بذر پاش» در جریان این سفر اعلام کرد که سیستان و بلوچستان به عنوان استانی که در پایین‌ترین رتبه از نظر سرانه راه قرار دارد، به کارگاه راهسازی تبدیل شده است.

راه آهن

به گزارش همشهری آنلاین، سیستان‌وبلوچستان هیچ آزادراهی ندارد، درصد نسبت بزرگراه به راه اصلی در این استان حدود ۲۶درصد است. متوسط راه روستایی هم در سیستان‌وبلوچستان ۳۹درصد است در حالی که این عدد در کشور ۴۹درصد میانگین برآورد می‌شود.

افتتاح ۹۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی در سیستان‌وبلوچستان یکی از دستاوردهای این سفر بود که از این میزان، ۵۸ کیلومتر بزرگراه در قالب سه پروژه «قطعه دوم محور ماروان-کنارک به طول ۲۲ کیلومتر»، «باند دوم محور چابهار-کنارک به طول ۱۸ کیلومتر» و «قطعه اول چابهار-پسابندر به طول ۱۸ کیلومتر» در کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب قرار داشت و ۳۸ کیلومتر از آن‌ در قالب پروژه‌های «قطعه یک بزرگراه چابهار-ایرانشهر به طول ۱۷ کیلومتر»، «قطعه سوم خاش-ایرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر» و «قطعه چهارم بزرگراه خاش-ایرانشهر به طول ۱۰ کیلومتر» به بهره‌برداری رسید.

همچنین وزیر راه و شهرسازی در این سفر از تلاش این وزارتخانه، قرارگاه خاتم الانبیا و استانداری سیستان و بلوچستان برای تکمیل راه‌آهن چابهار- زاهدان و بهره‌برداری از آن در سال آینده خبر داد. هم‌زمان با این سفر، عملیات اجرایی احداث فاز دوم سیلوی ۱۰۰ هزار تنی غلات، احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی، تولید پنج هزار متر مکعب آب شیرین، احداث انبار نگهداری کالا و پایانه چندمنظوره پشتیبانی کالا با ظرفیت سالانه ۲۹۶ هزار تن در بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شد. بذرپاش در این سفر از طرح نهضت ملی مسکن چابهار نیز بازدید کرد.

کد خبر 819209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • امیر DE ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    10 2
    آزاد راه کهیلویه بویر احمد کجا بود +؟؟؟؟ کجای نقشه ایرانه، که ما دیده باشیم
  • US ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    10 0
    سیستان خیلی چیز ها نداره آزاد راه پیشکش
  • سیستان وبلوچستان IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    27 0
    تنها استان با فقر اجباری
    • حامد IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 0
      سیستان نه عزیز. سیستان و بلوچستان.
  • دلسوز وطن IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    17 1
    در عوض ۶ تا ساختمان دارایی با کلی کارمند در مرکز استانمون ست با بیشترین وصول مالیات
  • یک بیرجندی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    18 1
    بیرجندمرکزاستان خراسان جنوبی قطار ندارداز 22سال پیش وعده داده انداماخبری نیست
  • حامد IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    3 20
    همه چی واسه بلوچستانه زابل چی پس اونکه اصلا حساب نیست بعد میان میگن تمام بودجه واسه زابله
  • علی GB ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    5 14
    سلام در زمانهای قدیم به زابل سیوستان فعلا که هیچی از سیستان نمانده مسولین محترم (تهرانی )با لباس مبدل بیایید به زابل از جاهایی که مسئولان زابل شمارا می‌برند از بازدید اجتناب کنید بیایید از روستاییان که درشرایط زیر خط فقر زندگی می کنند اونها آزادراه خوب است ولی نان شب می خواهند شب میاد شام نمیاد اگه سر سفره اش با او نشستی وشامش را خوردی بهت افتخار می‌کنیم
  • همتی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    شهرستان شاهین‌دژ جنوب آذربایجان غربی اصلا راه نداره هرهفته در جاده مون کشته داریم
  • ناشناس IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    متاسفانه تنها مشکل اینجا نداشتن مسول با وجدان هست که بیشتر از اینکه به فکر آبادی شهر باشند به فکر جیب مبارکشون هستن
  • حسینی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    جناب بذرپاش خسته نباشی. در سیستان و بلوچستان ‌کار بنیادی.محکم.مداوم و بزرگ انجام دهید تا مردمان غیور این منطقه احساس کنند ایرانی هستند تا در سایه همین احساس امنیت پایدار برقرار شود.
  • ح IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    سلام راههای شهری بین شهری روستایی و حتی عشایری برای نیاز خودشون خوب توسعه و مکان‌ها بهم تزدیکتررسن و شهرهای از حالت عبوری خارج ونیاز به طی مسافت زیاد برای رسیدن به تهران یا هر جا دیکه نباشه در داخل شهرها م همینطور خیابان‌ها تعریض بصورت منطقی وسریع بهم وصل و نور شون اضافه ورودی وخروحیهای شهرها بیشتر و مناسب‌تر زیباتر با کاشت درختان کم ابدبر کرجوخودسوندی اتوبان مستقیم بدون ترافیک برلی خودش میخاد و جاهای دیکه که طول سفر کوتاه وهمحوره سودمند خواهد بود
  • صادق IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 0
    از عجایب روزگار این ایت که بعًی از استانها مثل اردبیل سیستان بزرگراه ندارند ولی برخی از استانها ازادراه به سهرستانهای خود میکشند این بی عدالتی چرا باید در حکومت اسلامی این چنین نمایان گردد وعجیب تر انکه بیشتر بودجه ها نیز نصیب بر خوردارها میگردد