از ۳۱ استان کشور، ۹ استان بدون خط راه‌آهن هستند. پیش از این ۱۰ استان بدون راه‌آهن بودند، ولی آبان امسال بعد از ۱۸ سال خط راه‌آهن کردستان به بهره‌برداری رسید. همچنین تا پایان سال ۱۴۰۲ به‌نظر می‌رسد خط راه‌آهن اردبیل - میانه و همچنین خط راه‌آهن رشت-کاسپین در استان گیلان به بهره‌برداری برسد.

راه آهن

به گزارش همشهری آنلاین، استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بوشهر و چهارمحال و بختیاری همچنان بدون خط ریلی هستند. عملیات احداث راه‌آهن در این استان‌ها شروع شده و پیشرفت فیزیکی برخی از اجرای این عملیات مانند پروژه کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به بیشتر از ۷۰ درصد رسیده درحالی‌که عملیات احداث مسیر اسلام‌آباد - ایلام هنوز آغاز نشده و در آستانه اجرا قرار دارد. به‌نظر می‌رسد در سال‌های آینده همه استان‌ها به حمل‌ونقل ریلی کشور متصل می‌شوند تا حمل‌ونقل ریلی به‌عنوان جایگزین مناسب‌تر نسبت به حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت خود را در سراسر کشور داشته باشد و شبکه ریلی کشور تکمیل شود.

چند استان کشور در سال‌های آینده از حمل‌ونقل ریلی بهره‌مند می‌شوند؟ | اینفوگرافیک

کد خبر 816142
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ازکارکنان پروژه IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    4 0
    راه آهن اردبیل قریب به ۲۰ساله هنوزتکمیل نشده بعیدبنظرمیرسه تاپایان امسال افتتاح بشه ازنظرفنی پیچیده ترین راه آهن ساخته شده تاکنون درایرانه
  • جمشید IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    3 1
    چرا اطلاعات غلط میدید راه آهن کرمانشاه قبل از کردستان به بهره برداری رسید
  • حمید IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    گزارش به نظر میاد که اشتباهه. و خیلی هم واضح به نظر میاد که اشتباهه. کهگیلویه و بویراحمد و همچنین چهارمحال و بختیاری اصلا صرفه اقتصادی نداره راه آهنش و اصلا بعید می دونم که استارت خورده باشه طرحش چه برسه به اینکه هفتاد درصد پیشرفت کرده باشه. تو هیچ سایتی به جز این سایت ندیدم. ضمن اینکه کرمانشاه راه آهن داره.