دمای هوای تهران رو به کاهش است و با وزش باد در روزهای پایانی هفته آسمان صاف در پایتخت را مشاهده می‌کنیم.، اما از آغاز هفته آینده دوباره آسمان تهران مهمان ناخوانده آلاینده‌ها را خواهد داشت.

باران به پایتخت رسید

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت:‌ «در تهران و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد از سه‌شنبه شب (۵دی) آغاز شده و تا پنجشنبه (۷ دی) ادامه دارد و به تدریج از دمای هوای کاسته خواهد شد. بیشینه دمای های تهران درجه۱۵ سانتی‌گراد گزارش شده‌است.»
فریبا گودرزی در ادامه به وضعیت سامانه جوی در سایر استان‌های اشاره کرد و افزود: «چهارشنبه(۶دی) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف است. با شروع جریانات جوی در آسمان دریای خزر، پنجشنبه(۷ دی) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال و شرق خراسان رضوی بارش باران، رعد و برق و وزش باد را داریم. بارش در ارتفاعات نیز به شکل برف است.»
گدرزی ادامه داد: «در این شرایط از جنوب کشور هم غافل نشویم. در جنوب غرب استان‌های ایلام، شمال خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس، ارتفاعات غربی اصفهان هم رگبار همراه با رعد وبرق پراکنده را خواهیم داشت.»
غلظت آلاینده ها از اوایل هفته آینده بیشتر خواهد شد و آسمان صاف را از تهران خواهد گرفت. گودرزی یادآور شد: «روز شنبه(۹ دی) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام را داریم و به دنبال آن در تهران، کرج، اصفهان و تبریز افزایش غلظت آلاینده ها را در پی خواهد داشت.»

بیشتر بخوانید:
پیش‌بینی جدید از وضعیت هوای کشور | بارش‌ها در این مناطق | گرم شدن هوا در سواحل خزر

کد خبر 819161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha