مارتین با ورود به آسیا، مهمان فرهنگ صمیمی ایرانیان شد و لذت ماجراجویی مارتین با اکتشافات استثنایی، مناظر زیبا و کنجکاوی‌های پرشور همراه شد.

مارتین

به گزارش همشهری آنلاین،یک عکاس دوچرخه‌سوار هلندی در سفر طولانی میان قاره‌ای خود، به ایران رسید و مدتی در یکی از غریب‌ترین جاده‌های ایران رکاب زد.

مارتین دولارد (Martijn Doolaard)، عکاس، فیلمساز و سفرنامه نویس اهل هلند، سفر طولانی خود را با دوچرخه از آمستردام آغاز کرد و در سنگاپور به پایان رساند. او سفرنامه خود را در کتابی با عنوان یک سال با دوچرخه: از آمستردام تا سنگاپور (One Year on a Bike: From Amsterdam to Singapore) به چاپ رساند.

شب پر ستاره کویر ایران در قاب دوربین عکاس هلندی

عکس جاده کویری ایران

مردم ایران در دوربین توریست خارجی

تصویر جاده خلوت تهران مشهد از بالا

تصویر عکاس هلندی از جاده کویری در ایران

دوچرخه سواری در جاده کویری تهران مشهد

تصویر سیاه و سفید از جاده تهران مشهد

عبور از جاده تهران مشهد با دوچرخه

دوچرخه سواری در غروب جاده

مارتین با ورود به آسیا، مهمان فرهنگ صمیمی ایرانیان شد. لذت ماجراجویی مارتین با اکتشافات استثنایی، مناظر زیبا و کنجکاوی‌های پرشور همراه شد. او مسیر بیابانی تهران تا مشهد (آخرین مقصدش در ایران) را در خلوت‌ترین حالت ممکن یافت و این سفر جاده‌ای تنها را در قاب دوربین خود ثبت کرد. او دراین‌باره چنین می‌نویسد: صدای نامحسوس و نرم چرخ‌های یک دوچرخه که در گرمای بیابان بر آسفالت می‌چرخد؛ در حالی که باد از پشت می‌وزد. سرعت ثابت ۳۰ کیلومتر در ساعت، دو بطری یخ بالای کوله‌پشتی‌ام که تا دو ساعت آینده، آب خنک برایم فراهم می‌کند و بعد از آن، دمای هوا به حدود ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. خوشحالم که برای آرامش، به جاده برگشتم؛ از تهران خارج شدم و چیزی جز کویر نیست و این دقیقا همان چیزی است که من اینجا پیدا می‌کنم. به‌سمت شرق و مشهد ادامه می‌دهم؛ آخرین شهری که در ایران خواهم دید. دوچرخه‌سواری ایمنی داشتم؛ زمین دشت تا آنجا که چشم کار می‌کرد، شن سیاه متناوب با سطوح قهوه‌ای و سنگ بود؛ اما شب‌های جادویی در اینجا است با درخشان‌ترین ستاره‌هایی که تابه‌حال دیده‌ام.

کد خبر 818755

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha