معاون محیط طبیعی سازمان محیط‌زیست از منتفی شدن ساخت مجتمع پتروشیمی در حاشیه دریاچه پریشان خبر داد

دلاور نجفی با اعلام این خبر به مهر گفت: هر نوع کلنگ زنی برای ساخت این مجتمع پتروشیمی غیرقانونی است.

چون سازمان محیط‌زیست اجازه فعالیت برای احداث این مجتمع را صادر نکرده است و با رایزنی‌هایی که با وزیر نفت انجام شده بحث پتروشیمی کنار دریاچه پریشان منتفی است.

وی با تاکید بر اینکه بعید می‌دانم وزارت نفت پروژه‌ای را که مورد تایید ارزیابان محیط‌زیست نیست را اجرایی کند، افزود: در سفر هیأت دولت به استان فارس مجوز ساخت چند مجتمع پتروشیمی صادر شد که ارزیابی مجتمع مورد نظر به لحاظ زیست‌محیطی رد شد.

نجفی موضوع احداث مجتمع‌های پتروشیمی را امری بدیهی دانست و اضافه کرد: ما مخالف احداث مجتمع‌های پتروشیمی نیستیم و این فرایند باید اجرایی شود اما با احداث پتروشیمی در اکوسیستم‌های حساس به‌خصوص تالاب‌ها به‌شدت مخالفت می‌کنیم و دریاچه پریشان جزء این دسته از اکوسیستم‌هاست که خیلی هم آسیب‌پذیر است.

وی رعایت الزامات زیست‌محیطی را امری ضروری ارزیابی کرد و گفت: هیچ ارزیابی در مورد تحمل فعالیت‌های توسعه‌ای در دریاچه پریشان مورد توجه نبوده و اصلا تحقیق نشده که آیا این منطقه تحمل این حجم فعالیت را دارد یا نه؟ بنابراین ما اجازه هیچ‌گونه فعالیت عمرانی و توسعه‌ای را در منطقه نمی‌دهیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با انتقاد از مغایرت کلنگ زنی در حاشیه پریشان با اصول زیست‌محیطی، از مسئولان خواست با رعایت فواصل قانونی در حوزه زیستگاه‌های انسانی و طبیعی به‌خصوص اکوسیستم‌های حساس مثل تالاب پریشان اقدام به توسعه آنها کنند تا کمتر شاهد نابودی محیط‌زیست کشورمان باشیم.

[احداث پتروشیمی میخ آخر تابوت دریاچه پریشان]

کد خبر 81854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز