دبیر شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی در صورت تجاوز مستقیم به خاک یمن چنان پاسخ غیرمنتظره و غافلگیر کننده‌ای دریافت خواهند کرد که فکرش را هم نمی‌کنند.

یاسر الحوری

به گزارش همشهری آنلاین، «یاسر الحوری» امروز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: ما به دفاع از فلسطین پرداختیم و آمادگی رویارویی با نتایج و پیامدهای این اقدام خود را داریم.

وی درباره هرگونه حماقت و ماجراجویی احتمالی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای حمله به خاک یمن تاکید کرد: در صورتی که مورد تجاوز مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گیریم، با پاسخی روبرو خواهند شد که انتظار و پیش بینی آن را ندارند و میدان نبرد، گسترده تر و شیوه مقابله متنوع تر خواهد شد.

الحوری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است ارتش یمن وارد مقابله مستقیم با ائتلاف آمریکایی شود، اظهارداشت: اگر آمریکا تصمیم به نبرد مستقیم با یمن بگیرد، قطعا ارتش یمن وارد این نبرد خواهد شد.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن به وظیفه خود و خواسته هر انسان مسلمان و عرب برای پاسخ به کشتارها و جنایت های رژیم صهیونیستی عمل کردند و از طریق اقدامات خود در دریای سرخ، اقتصاد دشمن صهیونیستی را به شدت تحت تاثیر قرار داده اند.

الحوری بیان کرد: پیامدهای اقتصادی عملیات های یمن برای رژیم صهیونیستی بسیار گسترده است و اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره آن اعلام کرد ولی این پیامدها تا حدی بوده است که بندر ام الرشراش (ایلات) به خاطر اقدامات یمن شبه تعطیل شده است.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: خسارت های وارد شده به دشمن به طور دقیق اعلام نشده است ولی آینده نشان خواهد داد که ضربات حیدری یمن موفق بوده است و دشمن به این خسارت ها اعتراف خواهد کرد.

الحوری بدون ذکر نام، به خودداری برخی کشورها از اجازه عبور نیروهای یمنی به فلسطین اشاره کرد و گفت: کشورهای همجوار فلسطین باید با چنین درخواستی موافقت کنند و بررسی گزینه ارسال نیرو از طریق دریا نیز به تحولات میدان نبرد و چگونگی آن، بستگی دارد.

وی اضافه کرد: دولت نجات ملی یمن از راه های مختلف به سازمان ملل متحد و سازمان بین المللی دریانوردی اعلام کرده است که فقط کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی را که کلا به بنادر فلسطین اشغالی منتقل می کنند، هدف قرار می دهد.

الحوری افزود: یمن در این ماموریت موفق عمل کرده است و تا حد زیادی توانسته است تمرکز آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس را از روی غزه منحرف کند و این اقدام یمن مانند اقدامات حزب الله لبنان و مقاومت در عراق و سوریه است.

وی بیان کرد: پیامدهای اقتصادی عملیات های یمن برای رژیم صهیونیستی بسیار گسترده است و اکنون نمی توان آمار دقیقی درباره آن اعلام کرد ولی این پیامدها تا حدی بوده است که بندر ام الرشراش (ایلات) به خاطر اقدامات یمن شبه تعطیل شده است.

کد خبر 818320
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    17 8
    متاسفانه حماس هم اینجوری گرفتار شد اول باید تمام جوانب را سنجید بعدش اقدام کرد ممکنه تله ای دیگر باشه
  • س-چ IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 5
    کشورهای غربی دارندبامردم خاورمیانه بازی میکنندهمه رابه جان هم انداخته وازاین اب گل الودماهی میگیرندهیچ حمله ای به یمن نخواهدشد چون بازی تمام میشود
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    14 7
    اونا نمیتونن جواب پشیمان کننده ای به آمریکا بدهند. این فقط نظر من هست.
    • حاجی از لندن IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      8 2
      نظر شما کاملا صحیح هستش یمن هرگز در حد و اندازه آمریکا نبود و نیست
    • ali IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      5 1
      برای اوکراین هم نظر من مثل نظر تو بود الان گندش درامده امریکا و روسیه سر اوکراین پای میز مزاکره می شینند و زلنسکی را امریکا داره دور میزنه.البته این هم فقط نظر منه.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      8 5
      تو امثال تو نظرشون را برای خودتون نگه دارید ، با لطف پروردگار ، حق بر باطل پیروز است ، همانطور که ما ۸ سال جلوی شرق و غرب و بعضی کشورهای عربی ایستادیم
    • سحر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      4 2
      تو که میگی 8 سال جلوی غرب و شرق ایستادیم به نظرت ما پیروز بودیم ؟
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 0
      ۲۰:۰۵ حتی امروز هم که به دور و ورت نگاه کنی متوجه میشی که ما پیروز شدیم صدام جفت شیش باخت چون نوکر آمریکا بود
  • عبدالله IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    15 1
    همۀ این جنگولک بازیها برای کشاندن پای ایران اسلامی به معرکه است. و السلام
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 6
    خدا برکت بده به موشک های ما وگرنه این لنگ پوشها موشکشان کجا بود
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      0 0
      لابد تو شبکه بی بی سی کار میکنی
  • ایرانی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    13 3
    هیچ کاری از دستت و اربابانت هم بر نمیاد ، و به دست آمریکا له خواهید شد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 4
    چون شما چیزی برا از دست دادن ندارید دنبال درگیری هستید
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 1
    نظرات شما به درد خودت میخورد
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 0
    توي ماجراي غزه ديديم
  • در جواب سحر خانم IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    1 2
    نظر من در جواب سحر خانم که پرسیده بود که آیا درجنگ ۸ ساله پیروز بودیم اینه که امروز ببین ایران کجاست عراق کجاست؟ خواهرم آیا ایران زیر چکمه مهاجم هایی مثل آمریکا یا داعش هست که خدای نکرده ناموسش رو به حراج بگذارن یا نه ؟ ممنون