یک رسانه غربی مدعی شد، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله حماس به مواضع رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، وی را متقاعد کرد از حمله به حزب الله لبنان خودداری کند.

نتانیاهو بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، دیلی میل به نقل از افراد آگاه از این تماس تلفنی ۴۵ دقیقه ای افزود، بایدن از نتانیاهو خواست ماموریت حمله به نیروهای حزب الله در لبنان را متوقف کند.

به نوشته دیلی میل، این حمله پیشگیرانه در روزهای بعد از حمله ۷ اکتبر (۱۵ مهر) حماس علیه مواضع رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده بود و هواپیماهای جنگی رژیم اسرائیل آماده آغاز عملیات بودند که بایدن در ۱۱ اکتبر در تماس با نتانیاهو از وی درخواست کرد که درباره عواقب این اقدام شدید فکر کند و متقاعد کردن او کارساز بود زیرا حمله انجام نشد.

دیلی میل مدعی شد این تماس تلفنی که تاکنون درباره آن گزارش نشده بود، الگویی برای تلاش های آمریکا برای تنش زدایی در خاورمیانه ایجاد کرد.

این رسانه بدون در نظر گرفتن کمک های تسلیحاتی هنگفت واشنگتن به رژیم صهیونیستی از ابتدای جنگ غزه، مدعی شد دولت بایدن بی وقفه تلاش کرده از گسترش جنگ کنونی به مرز شمالی رژیم صهیونیستی با لبنان جلوگیری کند.

دیلی میل نوشت: بایدن و دولت متبوعش صبح روز ۱۱ اکتبر اطلاعاتی را درباره طرح رژیم اسرائیل برای حمله پیشگیرانه دریافت کردند. نیروهای اسرائیلی به کاخ سفید اطلاع داده بودند که فکر می کنند حزب الله قصد حمله دارد.

مقامات آمریکایی گفتند که رژیم صهیونیستی برای حمایت آمریکا التماس کرده است.

دیلی میل افزود: در همین رابطه و طبق یک گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مشاوران ارشد امنیت ملی، نظامی و اطلاعاتی بایدن از جمله ویلیام برنز رئیس سیا، آوریل هینس مدیر اطلاعات ملی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و چارلز سی کی براون رئیس ستاد مشترک ارتش ساعاتی بعد در صبح همان روز با برگزاری نشستی درباره طرح پیشنهادی (رژیم) اسرائیل مذاکره کردندو به این تصمیم رسیدند که اطلاعات آمریکا مطابقتی با آنچه که اسرائیلی ها می گویند ندارد.

به ادعای دیلی میل، آموس هوخشتاین (Amos Hochstein) هدایت تلاش های کاخ سفید برای کاهش تنش در مرز رژیم صهیونستی و لبنان را بر عهده داشته است. این تاجر، دیپلمات و لابی آمریکایی-صهیونیستی با سفر بین واشنگتن، بیروت و اورشلیم (قدس) تلاش کرد به این جنگ از طریق دیپلماتیک پایان دهد.

این رسانه افزود: دولت فرانسه نیز در تلاش‌های صلح مشارکت داشته و لبنان را برای پیروی از قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار قرار داده است. این قطعنامه از حزب‌الله می‌خواهد نیروهای خود را از جنوب لبنان خارج کند.

دیلی میل افزود: حزب الله دستکم ۲۰۰ حمله به مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده که ۱۰ کشته از جمله هفت سرباز برجای گذاشته است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، رژیم صهیونیستی نیز با نزدیک به ۱۰۰۰ حمله در جنوب لبنان باعث کشته شدن بیش از ۱۲۰ سرباز حزب الله و ۱۰ غیرنظامی لبنانی شده است.

کد خبر 818261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    0 0
    رژیم صهیونسیتی همون استعمار یا پایگاه تروریستی نظامی برای ایالات متحده آمریکا است