یکی از تفریح‌های مهیج و دوست داشتنی بین کودکان و بزرگسالان رفتن به شهربازی و وقت گذراندن با وسایل آن است. در این میان ماشین برقی کوبنده یکی از پر طرفدارترین بازی­ هاست و پاتوق گردشی به شمار می آیند.

سرگرمی

همشهری آنلاین:شهربازی ها به صورت کلی به دو دسته روباز و سرپوشیده تقسیم می‌شوند. البته در قسمت سرپوشیده از بازی‌هایی که وزن بالا و فونداسیون عمیق دارند استفاده نمی‌شود. اما ماشین کوبنده از سرگرمی هایی است که در هر دو قسمت قابل استفاده است. با ۲ مورد از قدیمی ترین و خاص ترین مراکز معرفی شده اند.

ماشینی برای ۳ ساله ها

پارک گلابدره ازجمله پارک‌های کوهستانی تهران به شمار می‌آید که در ارتفاعات شمال دربند قرار دارد. بنابراین می‌توان با گردش در آن، علاوه بر استفاده از طبیعت فوق‌العاده، چشم‌انداز بی‌نظیری از تهران را نیز در برابر چشمان خود دید اما به جز این موارد در این پارک وسایل بازی زیادی هست که ماشین کوبنده یکی از مهم‌ترین‌های آن است.
در سورتمه تهران بخش ویژه برای ماشین کوبنده درنظر گرفته شده‌است. در این بخش افراد ۳ تا ۶ ساله باید همراه والدین سوار شوند. این میان افراد دارای معلولیت از ناحیه پا نمی‌توانند از امکانات این بخش استفاده کنند. ماشین کوبنده سورتمه تهران با سرعت بالا امکان سبقت‌گرفتن و دور در جا زدن را دارد و به‌دلیل داشتن کمربند ایمنی استفاده از آن خطری برای افراد ندارد. این بخش هر روز باز است و با توجه به سرپوشیده‌بودن آن می‌توان در فصل‌های مختلف از این فضا بهره ‌برد.

‌ـ نشانی: تجریش، خیابان دربند، انتهای خیابان اسداللهی، بوستان گلابدره

‌ـ نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: اتوبوس‌های میدان تجریش

‌ـ نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: متروی تجریش

‌ـ روزها و ساعت فعالیت: شنبه تا چهارشنبه ۱۴:۳۰ تا ۲۰، پنجشنبه، جمعه و روزهای تعطیل ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۳۰

نوع پیست: سرپوشیده

_هزینه: ۳۵هزار تومان

‌ـ امکانات: بوفه و فضای بازی

‌ـ نوع فعالیت: تفریحی

‌ـ مدت بازی: ۱۰دقیقه

‌ـ ویژه گروه سنی: کودکان تا بزرگسالان

کوبنده‌هایی از دهه ۶۰

بسیاری از کودکان در دهه۶۰ به ذوق ماشین برقی و مجسمه‌های رنگارنگ پارک ارم به این مکان می‌رفتند. حالا هنوز هم آن ماشین‌ها وجود دارند و تعدادشان هم بیشتر شده است.
مجموعه ارم این روزها، از ۳شهربازی با ۸۰وسیله بازی تشکیل شده است اما در یکی از آنها ماشین‌های کوبنده ویژه کودکان و بزرگسالان وجود دارد. به‌عنوان مثال در شهربازی اول بزرگسالان می‌توانند از این بازی استفاده کنند که قدیمی‌ترین ماشین کوبنده است. اما در شهربازی شماره ۲بزرگسالان و کودکان می‌توانند این تفریح جذاب را انجام بدهند. در شهربازی شماره ۳هم شرایطی فراهم شده تا بزرگسالان در کنار کودکان خود در بخش رالی بنزینی حضور داشته باشند.

‌ـ نشانی: کیلومتر ۴ بزرگراه تهران‌ـ کرج، بعد از بزرگراه شهید ستاری، کنار گذر راست پل بزرگراه شهید باکری (لاین کندرو)

‌ـ نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: ایستگاه ترمینال اتوبوسرانی شقایق در ابتدای بزرگراه شهید باکری

‌ـ نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: متروی ارم سبز

‌ـ روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت۶ صبح تا ۱۲شب

نوع پیست: سرپوشیده

_هزینه: ۴۰هزار تومان

‌ـ امکانات: بوفه، فروشگاه و لوازم ورزشی

‌ـ نوع فعالیت: تفریحی

‌ـ ویژه گروه سنی: کودکان تا بزرگسالان

کد خبر 818209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha