در هفته چهاردهم لیگ برتر، امروز هر سه تیم سپاهان و استقلال و پرسپولیس به میدان می‌روند تا عیار خودشان را برای قهرمانی نیم‌فصل نشان دهند

لیگ برتر فوتبال| استقلال 4- نساجی 0

همشهری آنلاین- از نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران فقط ۱۸بازی باقی مانده است. هفته‌های چهاردهم و پانزدهم این مسابقات به‌علاوه ۲بازی عقب‌افتاده از هفته‌های گذشته باقی مانده است که تمامی این مسابقات طی ۱۰روز آتی برگزار می‌شوند تا نیم‌فصل اول رقابت‌ها قبل از آغاز جام ملت‌های آسیا به پایان برسد. امروز ۶بازی برگزار می‌شود که نیمی از آنها مربوط به مدعیان قهرمانی است. استقلال و سپاهان کمی زودتر به میدان می‌روند و پرسپولیس آخرین بازی امشب را در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد کرد.

گل‌گهر – استقلال

صدرنشین لیگ برتر از ساعت۱۵ امروز در سیرجان روبه‌روی تیم گل‌گهر قرار می‌گیرد. گل‌گهر با هدایت اوزونیدیس یونانی نسبت به گل‌گهر قلعه‌نویی جوان‌تر شده و رتبه پایین‌تری هم در جدول دارد. اما نکته مهم درباره این تیم، خط دفاعی پرقدرت و تعداد کم گل‌های خورده است. سیرجانی‌ها فقط ۸گل خورده دارند و تنها تیمی که کمتر از آنها گل خورده همین استقلال است. استقلال مثل تیم‌های قبلی نکونام در پرس کردن حریفان و دور نگه داشتن آنها از دروازه‌اش تیم موفقی است. حتی نقطه‌ضعف تیم‌های قبلی نکونام که ضعف گلزنی بود در استقلال چندان به چشم نیامده و این تیم صاحب دومین خط حمله برتر رقابت‌ها است. با توجه به اینکه سپاهان در فاصله یک‌امتیازی صدر است و یک بازی هم کمتر از استقلال دارد، کسب ۳امتیاز بازی با سیرجان از اهمیت خیلی زیادی برای استقلالی‌ها برخوردار است. مصاف‌های استقلال و گل‌گهر در دوران قلعه‌نویی همیشه پر از حریف و حدیث و حاشیه‌های داوری بود و تقریبا همه آنها با نتیجه‌ای نزدیک به سود استقلال تمام می‌شدند. باید دید گل‌گهر جدید و استقلال جدید چه نمایشی در مقابل هم خواهند داشت و چه نتیجه‌ای میان آنها رقم می‌خورد.

سپاهان – آلومینیوم

تانک ترسناکی که مورایس ساخته، بعد از قلع‌وقمع کردن حریفانش در هفته‌های اخیر امروز در زمین خودش به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود. سپاهان ۵بازی اخیرش را برده و خط حمله‌اش در این ۵بازی ۱۶گل زده که برای لیگ ایران آمار قابل توجهی است. در این تیم شهریار مغانلو و رضا اسدی هر دو ۸گله و صدرنشین جدول گلزنان هستند. در کنار آنها رامین رضاییان هم در بهترین فصل زندگی‌اش پای ثابت بسیاری از گل‌های زردپوشان است. با حضور این ستاره‌ها سپاهان در هر ۴بازی اخیرش بالاتر از ۳گل به رقبا زده و از همیشه ترسناک‌تر جلوه کرده است. البته تیم مورایس امروز چند غایب هم دارد. میلاد زکی‌پور و محمد قربانی، دو بازیکن اصلی این تیم محروم هستند و امید نورافکن و سیاوش یزدانی هم که همچنان مصدومند. البته ژوزه مورایس نشان داده این غیبت‌ها چندان تاثیری روی تیم او نمی‌گذارد و همیشه نفرات دوم و سوم او هم در همه پست‌ها موفق نشان داده‌اند.

پرسپولیس – شمس‌آذر قزوین

این هم از بدشانسی پرسپولیسی‌ها است که در بدترین روزهای این فصل و در اوج بحران‌زدگی باید از تیمی میزبانی کنند که خطرناک‌ترین میهمان لیگ برتر است. شمس‌آذر اگرچه همین امسال به لیگ برتر آمده و نام بزرگی ندارد اما از تیم‌های شگفتی‌ساز بوده و به‌خصوص در بازی‌های خارج از خانه‌اش نتایج بسیار خوبی گرفته است. این تیم با هدایت سعید دقیقی توانسته در زمین تراکتور، فولاد و ملوان پیروز شود و قطعا امروز در ورزشگاه آزادی هم حریفی خطرناک برای پرسپولیس خواهد بود. آن هم در سخت‌ترین روزهای یحیی گل‌محمدی و تیمش که از ۹بازی اخیر خود در تمامی رقابت‌ها فقط یک برد به دست آورده‌اند و در خط دفاعی هم مشکلات عدیده‌ای دارند. شمس آذر صاحب سومین خط حمله برتر لیگ است و پرسپولیس هم سومین خط دفاعی برتر رقابت‌ها را داشته است. اگر بازی شبیه بازی‌های پرسپولیس پیش برود کم‌گل خواهد بود و اگر شمس آذر بتواند شیوه همیشگی خود را بر بازی تحمیل کند شاهد یک بازی پرگل خواهیم بود. در هر صورت این بازی آسانی برای پرسپولیس نیست و ممکن است این تیم را از رتبه‌های سوم و چهارم جدول هم دور کند.

پیکان – فولاد

از اسم این دو تیم بوی تساوی بدون گل می‌آید اما ممکن است آنها خلاف بازی‌های اخیر خود عمل کنند و نتیجه متفاوتی رقم بزنند. در تیم فولاد، ایگناسیو تصمیم گرفته خط دفاعی را محکم کند و ترمیم خط حمله را به تعطیلات نیم‌فصل بسپارد. به همین دلیل ۲بازی از ۳بازی اخیر این تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده است. پیکان هم از زمان آمدن رضا عنایتی هیچ گلی نزده و در این بازی هم کار سختی برای باز کرد دروازه کریستوفر کنت خواهد داشت.

نساجی – هوادار

دو تیمی که همین هفته گذشته پرگل‌ترین شکست‌ها را پذیرفتند و سرمربیان خود را تغییر دادند. مهدی رحمتی و محمود فکری رفته‌اند اما تغییرات هنوز به‌طور کامل انجام نشده و جانشینان آنها رسما وارد گود نشده‌اند. نساجی به مربی خارجی رو آورده و تیمش را به یک چهره لالیگایی سپرده، سرمربی هوادار هم قرار است مسعود شجاعی باشد اما هنوز پا به تمرینات این تیم نگذاشته است. نساجی و هوادار در چنین شرایطی به مصاف هم می‌روند، در دوران گذار.

استقلال خوزستان – مس رفسنجان

در ۴هفته اخیر، این دو تیم مجموعا ۸بازی انجام داده‌اند و کلا ۲امتیاز بیشتر نگرفته‌اند. استقلال که مدت‌هاست قعرنشین است و مس رفسنجان هم با ۴باخت در ۴بازی اخیر، ضعیف‌ترین تیم ماه گذشته بوده است. ساکت الهامی برای اخراج شدن دقیقه‌شماری می‌کند و شاید بالاخره بعد از بازی امروز به هدفش برسد. استقلال اما بعد از متوقف کردن پرسپولیس در هفته گذشته، امیدوارتر شده و شاید امروز بالاخره به اولین برد این فصل برسد.

کد خبر 818144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha