زمانی که طراحی خودرو در آمریکا به شدت تحت تاثیر عصر موشک ها و جت ها بود، فورد یک ایده عجیب را ارائه کرد.

فورد

به گزارش همشهری آنلاین از موتور۱، فورد در دهه ۵۰ میلادی یک خودرو هسته ای به نام نوکلئون را طراحی کرد که برد آن ۸ هزار کیلومتر بود. با این حال، نوکلئون در حد یک مدل مفهومی با قی ماند و هرگز واقعیت کاربردی پیدا نکرد.

دهه ۵۰ میلادی تحت تاثیر دسترسی انسان به فضا بود. اگرچه شوروی سابق «اسپوتنیک» را به عنوان اولین فضاپیما به خارج از جو فرستاد، اما این آمریکا بود که اولین مدل مفهومی یک خودرو هسته ای را طراحی کرد. اگرچه مردم در دهه ۵۰ دیوانه هواپیماهای جدید جت بودند، اما در این دوره انرژی هسته‌ای گام‌های بلندی برداشته بود.

بیشتر بخوانید:

چه اتفاقی می‌افتاد اگر نفوذ هسته‌ای همین تأثیر را در دنیای اتومبیل‌رانی می‌گذاشت؟ این همان چیزی است که فورد با مدل مفهومی عجیبی که با نام نوکلئون ارائه کرد، به دنبال آن بود. عکس های مفهومی و بیانیه مطبوعاتی اصلی فورد مربوط به سال ۱۹۵۸ اخیراً به صندوق در حال توسعه میراث فورد اضافه شده است.

تصاویر | طرح فورد برای ساخت خودروی هسته‌ای ! | سوخت این خودرو اورانیوم است

این کار فورد صرفاً یک مطالعه بود تا مشخص شود وسایل نقلیه آینده که از انرژی هسته‌ای استفاده می‌کنند چگونه به نظر می‌رسند. یک چیز دایره ای شکل روی صندوق عقب نوکلئون دیده می شود که کپسول انرژی و حاوی یک هسته اتمی است.

فراتر از آن، طراحی براق با سپرهای جمع شونده با هدف بازده آیرودینامیکی بهتر است. محفظه سرنشین دارای سیستم های الکترونیکی کنترل آب و هواست. طبق این بیانیه، فورد پیش از نیاز به شارژ مجدد نوکلئون، مسافتی معادل ۸ هزار کیلومتر را برنامه ریزی کرده بود.

البته همه اینها صرفاً حدس و گمان بود. این طرح هرگز فراتر از یک آزمایش در مقیاس ۳:۸ توسعه نیافت.

تصاویر | طرح فورد برای ساخت خودروی هسته‌ای ! | سوخت این خودرو اورانیوم است

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که این طراحی آینده ای را در نظر گرفته است که در آن رآکتورهای هسته ای به اندازه کافی کوچک هستند تا در یک خودرو قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۲۳، این راکتورها همچنان عظیم هستند. احتمالاً فورد آینده‌ای را می‌دید که در آن واکنش‌های هسته‌ای مستقیماً نیرو تولید می‌کردند.

با این حال، چشم انداز فورد از آینده به طور کامل رویایی نبود. در این بیانیه مطبوعاتی به جایگاه‌های شارژ اشاره شده است که جای جایگاه‌های سوخت را گرفته‌اند که با توسعه خودروهای الکتریکی اکنون شاهد آن هستیم.

تصاویر | طرح فورد برای ساخت خودروی هسته‌ای ! | سوخت این خودرو اورانیوم است

فورد همچنین توضیح داد که نوکلئون دارای ابزارهای الکترونیکی در جلو و عقب است تا به سرنشینان خودروهای اطراف هشدار دهد. امروزه، چنین سیستم‌های کمکی راننده در وسایل نقلیه جدید رایج هستند و حتی به عنوان تجهیزات استاندارد برای برخی مدل‌ها عمل می‌کنند.

کد خبر 818112

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ج IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    مرگ برامریکاکه همیشه تو جهت علم وپیشرفت گام برمیدارد