رئیس انجمن معلولان گفت: نظارت بر مراکز نگهداری معلولان سیستماتیک و دقیق نیست و اصلا سازمان بهزیستی این میزان نیروی انسانی ندارد که بتواند نظارت مناسبی بر آنها داشته باشد.

کودک معلول - معلولیت کودکان - کودک توانخواه - دانش  آموز استثنایی

به گزارش همشهری آنلاین، علی همت محمودنژاد رئیس انجمن معلولان در پاسخ به این پرسش چرا برخورد با خاطیان مراکز نگهداری کودکان و معلولان درس عبرت نمی‌شود، گفت: استقبال مدیران مراکز از پذیرش بی‌حد و اندازه معلولان بالاست، چون وقتی مرکز شلوغ باشد، هم کمک بیشتری از خیرین می‌گیرند و هم یارانه بیشتری از دولت دریافت می‌کنند.

وی به سیاست کمتر توجه شده سازمان بهزیستی اشاره و اظهار کرد: همین حالا برای هر فرد معلول ماهانه ۵.۵ میلیون تومان یارانه به‌ حساب مرکز واریز می‌شود و این علاوه بر کمک‌های مردمی است. یکی از اشکالات مهم این است که این پول را به خانواده‌های دارای فرزند معلول نمی‌دهند.

رئیس انجمن معلولان می گوید: نظارت بر مراکز نگهداری معلولان سیستماتیک و دقیق نیست. اصلا سازمان بهزیستی این میزان نیروی انسانی ندارد که بتواند نظارت مناسبی بر آنها داشته باشد. دراین‌باره ضرورت دارد که نهادهای دیگر هم پای کار بیایند. در این مراکز آزار و اذیت بسیار وجود دارد و تنها یک درصد به بیرون درز پیدا می‌کند.

کد خبر 817918
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha