مسئول سیاست خارجی و کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا روز جمعه با صدور بیانیه‌ای مشترک، بحران انسانی در غزه را بی‌سابقه توصیف و تصریح کرد که ۱۰۰ درصد مردم در این باریکه در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند.

اتحادیه‌ اروپا

به گزارش همشهری آنلاین، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: ما عمیقاً از نتایج ارزیابی برنامه جهانی غذا که روز پنجشنبه منتشر شد، شوکه شده ایم. طبق گزارش طبقه بندی امنیت غذایی (آی‌پی‌سی)، تخمین زده می شود که ۱۰۰ درصد مردم غزه در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند و این درحالیست که یک چهارم جمعیت این منطقه با گرسنگی فاجعه باری روبرو هستند.

دو مقام‌ ارشد اروپایی این وضعیت را بی‌سابقه توصیف و تصریح کرده‌اند: هیچ گزارش طبقه بندی امنیت غذایی تاکنون چنین سطحی از ناامنی غذایی را در هیچ کجای جهان ثبت نکرده است. این یک تحول عمده است و باید زنگ خطری برای تمام جهان باشد تا از هم اکنون برای جلوگیری از یک فاجعه مرگبار انسانی اقدام کنند.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: تنها راه برای جلوگیری از مرگ مردم غزه بر اثر گرسنگی، تضمین حفاظت از غیرنظامیان، اجازه دسترسی ایمن به کارکنان سازمان‌های امدادی و بهداشتی در سراسر غزه و تامین غذای کافی برای همه غیرنظامیان نیازمند است.

اتحادیه اروپا با تاکید بر تداوم دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به اقلام بشردوستانه، افزود: ما درخواست فوری برای احترام به قوانین بین المللی بشردوستانه را تکرار می کنیم. عدم دسترسی به اقلام اولیه باعث ایجاد قحطی شده است. کمک ها باید از طریق تمام ابزارهای ضروری، از جمله کوریدورهای بشردوستانه و توقف درگیری‌ها، به نیازمندان برسد.

پیشتر برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی اعلام کرد: غزه با گرسنگی فاجعه باری مواجه است و گزارش‌ها حاکی از وقوع قحطی در صورت ادامه درگیری است. این نهاد بین‌المللی افزود: خطر قحطی در غزه وجود دارد مگر اینکه غذای کافی، آب تمیز، خدمات پزشکی و بهداشتی ارائه شود.

این درحالست که رژیم صهیونیستی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

کد خبر 817793
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha