شهردار تهران در حیاط دولت گفت که سگ گردانی در شهر کار بسیار اشتباه و غیرقانونی است.

زاکانی در حیات دولت

به گزارش همشهری آنلاین؛ مدتی است که سگ گردانی به یک اپیدمی تبدیل شده و حضور این حیوانات در فضاهای عمومی مانند بوستان ها سبب گلایه مندی شهروندان شده است. مدیریت شهری در رسیدگی به این موضوع وظیفه مستقیمی ندارد اما با نصب تابلوهای ورود حیوانات به بوستان ممنوع سعی کرده تا حدود به گلایه شهروندان پاسخ دهد.

صبح امروز (۲۹ آذر) خبرنگاران موضوع سگ گردانی را از علیرضا زاکانی پیگیری کردند و او هم گفت: «اکنون سگ گردانی بدون مقدمات و قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط در حال انجام است، مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ‌گردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد.»

امروز روزنامه همشهری، در صفحه شهرنگار خود گزارشی درباره سگ گردانی بدون ضابطه در تهران منتشر کرد که در اینجا بخوانید.

ایمن سازی ۲ هزار ساختمان ناایمن

زاکانی در ادامه با اعلام این‌که ۱۶ هزار ساختمان ناامین در تهران وجود دارد، گفت: این ساختمان‌ها در دستورکار قرار گرفتند و گزارش بیش از ۲ هزار ساختمان پایش و به ۹ دستگاه مسوول ارسال شد تا ایمن‌سازی این ساختمان‌ها از طریق ایمن‌سازی و بازسازی انجام شود.

شهردار تهران درباره سرنوشت توسعه ناوگان شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، گفت: از ابتدای دولت و انتخاب بنده به عنوان شهردار۱۸۶۰ اتوبوس را تحویل گرفتم که کمتر از ۱۰۰۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال بود اما الان ۲۰۵۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال هستند.

خرید ۲۱۹۴ اتوبوس خارجی برای تهران

وی تعداد اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی را بیش از ۳۰۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲۵۰۰ اتوبوس از چهار شرکت داخلی خریداری شده است. از این تعداد ۵۰۰ اتوبوس برقی است. پروژه خریداری کردن ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس خارجی را هم در دستور کار داریم.

زاکانی واردات ۷۹۱ واگن مترو و برقی کردن ۱۰ هزار دستگاه ون‌ها، ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت تا پایان سال ۱۴۰۳ را موجب رسیدن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، تاکسیرانی و متروی شهر تهران به نقطه بی‌نظیر و رفع بخش زیادی از مشکلات مردم شهر دانست.

شهردار تهران ادامه داد: با به ثمر رسیدن داخلی‌سازی ساخت واگن‌های مترو، واگن‌های شرکت متروی تهران به دو برابر افزایش می‌یابد. در آینده نزدیک مدل حمل و نقل تهران شکل جدیدتری پیدا می‌کند که بی‌سابقه است.

کد خبر 817331
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    والله وفای سگ از ادم بهتر است در حالی که ایستگاه متروی اورژانس کاشانس اصفهان واقع در خیابانکاشانی اصفهان هنوز افتتاح نگردیده است مگر اصفهان جزو تهران نیست و از یک مرز و بوم نیستند پس چرا تفاوت و تبعیض قائل می شوید.؟؟؟/
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    1 1
    استنشاق هوای آلوده هم به مردم سرزمین ،کار بسیار اشتباه و غیر اخلاقی است.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 1
      آفرین کلاس چندمی جمله سازی خوندین یا مال سال بعده هنوز نرسیدین
  • FR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 1
    در اروپا به دلیل مراقبت از محیط زیست قرار هست بزودی حیوانات خانگی سامان دهی شوند .و شرایط خاص برای نگهداری از آنها اعلام شود.در این صورت بیشتر کسانیکه حیوان خانگی دارند تمایل به نگهداری از حیوان را ندارند.زیرا بسیار مشکل و هزینه بر خواهد بود.