رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: این رژیم به یک تحول سیاسی نیاز دارد.

یائیر لاپید  وزیر خارجه رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین، یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) گفت: در حمله حماس، کابینه اسرائیل قصورات زیادی داشت. باید ببینیم که این حمله دقیقاً چطور اتفاق افتاد.

او گفت: دو هفته پیش از حمله حماس، از سرویس مخفی اسرائیل به من خبر رسید که به‌زودی در غزه و کرانه باختری تنش‌هایی روی خواهد داد. من در یک کنفرانس خبری درباره آن هشدار دادم؛ اما متأسفانه آن روز هیچ‌کس نمی‌خواست حرف مرا بشنود.

لاپید که به آلمان سفر کرده، در گفت‌وگو با روزنامه «بیلد» دوباره انتقاد خود را از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه راست افراطی او مطرح کرد و گفت که این رژیم به یک تحول سیاسی نیاز دارد.

او گفت: نتانیاهو باید فردای حمله حماس استعفا داده و تحولاتی را در کابینه اسرائیل آغاز می‌کرد. این فاجعه در دوره مسئولیت او اتفاق افتاد و این اشتباه شخص او بود.

رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وجود اینکه موافقت خود را با حمله زمینی اعلام کرد، اذعان داشت که بالاخره صهیونیست‌ها باید روزی با حماس وارد مذاکره شوند.

با این‌ حال، لاپید از اعلام شروط و خواسته‌های رژیم صهیونیستی در مذاکره احتمالی با حماس خودداری کرد و گفت: بالاخره باید به آن‌ها پیشنهادی بدهیم. اما نمی‌خواهم درباره این پیشنهاد به صورت علنی صحبت کنم.

این سیاستمدار صهیونیست مدعی شد که رژیم اشغالگر نمی‌خواهد بعد از جنگ، غزه را اشغال کند؛ اما تصریح کرد که هر گزینه‌ای که مطرح شود باید «تضمین‌کننده امنیت اسرائیل» باشد.

او گفت: فکر می‌کنم فلسطینیان باید در همکاری با آمریکا یا یک نهاد بین‌المللی، کنترل غزه را به دست بگیرند؛ اما اسرائیل باید بتواند در آینده در غزه مداخله نظامی کند؛ مانند آنچه امروز در کرانه باختری داریم. ما باید امنیت خود را تضمین کرده و از بازگشت حماس جلوگیری کنیم.

کد خبر 817195
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha