رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: علت اینکه هنوز تعداد وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست، این است که در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی خریداری نشده است و سال گذشته هم تولیدکنندگان به دلیل تعطیلی سال‌های اخیر نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تامین کنند.

چمران - رئیس شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و دویست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز-۲۸ آذرماه- تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۲ بررسی خواهد شد، اظهار کرد: به مناسبت روز حمل و نقل، نطق پیش از دستور رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل قرائت خواهد شد و یک فوریت نیز در خصوص مباحث و جابجایی‌های داخلی و همچنین یک یا دو اساسنامه بررسی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه باید از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود، گفت: هنوز تعداد وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست زیرا در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی خریداری نشده است. سال گذشته هم تولیدکنندگان به دلیل تعطیلی سال‌های اخیر نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تامین کنند. امیدواریم امسال به قول خود عمل کنند و البته اتوبوس‌های خارجی نیز سریعتر وارد شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دوست دارند تصمیم بگیرند و از کار خبری نیست، در حالی که بهتر است اهل عمل باشند، یادآور شد: علت اینکه هنوز تعداد وسایل حمل و نقل عمومی کافی نیست، این است که در ۱۰ سال گذشته اتوبوسی خریداری نشده است و سال گذشته هم تولیدکنندگان به دلیل تعطیلی سال‌های اخیر نتوانستند اتوبوس‌های مورد نیاز را تامین کنند.۶۰۰ دستگاه اتوبوس سهم شهرداری را دریافت کردند، اما ۱۷۴ دستگاه اتوبوس تحویل دادند. البته می‌دانیم وزیر کشور کار خود را می‌کند اما سهم‌خواهی برخی افراد اجازه نمی‌دهد که امور پیش برود.

وی همچنین در مورد وضعیت ترافیک ناشی از سرای ایرانی با تأکید بر اینکه ترافیک روزهای شنبه تا چهارشنبه معمولی است اما پنجشنبه و جمعه ترافیک سنگین و ناراحت کننده است، اظهار کرد: تذکر و نامه اهالی را برای شهردار ارسال کردیم و از شهردار منطقه خواسته‌ایم با همکاری پلیس در این مورد چاره‌اندیشی کنند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای مثال درخواست کردیم که در تبلیغات، مردم را از شنبه تا چهارشنبه دعوت به حضور کنند و مردم را برای پنجشنبه و جمعه دعوت نکنند البته باید اقدامات عملی انجام دهند.

وی درخصوص تصویب بلیت مترو پرند در هیئت تطبیق فرمانداری، یادآور شد: هنوز در این خصوص تصمیمی اعلام نشده است.

کد خبر 816921
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha