رویترز خبر داده است که یک کتابچه محرمانه دولتی در آخرین روزهای ریاست جمهوری ترامپ گم شده است.

ترامپ

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از رویترز، یک منبع آگاه گفت: یک کتابچه یا کلاسور حاوی اطلاعات فوق محرمانه که به ارزیابی ایالات متحده از دخالت روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ کمک می‌کرد در آخرین روزهای ریاست جمهوری دونالد ترامپ مفقود شده است.

به گفته این منبع، اطلاعات مربوط به روسیه همراه با اسناد دیگری در این گزارش گنجانده شده بود که ترامپ به سیا دستور داد تا درست قبل از ترک دفترش به کاخ سفید بفرستد تا بتواند مطالب مربوط به تحقیقات اف بی آی درباره دخالت روسیه در رای گیری سال ۲۰۱۶ را از حالت طبقه بندی خارج کند.

این منبع افزود: این کتابچه شامل اطلاعات خام بسیار طبقه بندی شده بود که توسط ایالات متحده و متحدان ناتو جمع آوری شده و قرار بود به ارزیابی فعالیت‌ها علیه روسیه کمک کند. مفقود شدن این گزارش این نگرانی را در مورد احتمال به خطر افتادن روش های مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات افزایش داد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ یک ارزیابی‌ را منتشر کرد که مدعی بود ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دولتش کمپین اطلاعات نادرست و حملات سایبری را برای کمک به شانس انتخاب ترامپ با تحقیر دشمن دموکرات خود، هیلاری کلینتون، انجام داده‌اند.

روسیه دخالت در انتخابات را رد می کند.

این منبع گفت: ناپدید شدن این کلاسور چنان نگرانی عمیقی را برانگیخت که سال گذشته دولت پیشنهاد داد کمیته اطلاعات سنا را در جریان بگذارد.

کد خبر 816273
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha