معاون سیاسی وزارت امور خارجه و قائم مقام وزارت خارجه عربستان در پکن دیدار و ضمن مرور روند همکاری‌ها در ۹ ماه گذشته، بر توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کردند.

دیدار باقری و قائم مقام وزارت خارجه عربستان

به گزارش همشهری آنلاین، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ولید بن عبدالکریم الخریجی قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه نخستین نشست کمیته مشترک ایران، عربستان و چین عصر روز جمعه ۲۴ آذرماه در پکن دیدار و گفت‌وگو کردند.

دو طرف در این دیدار با مرور روابط دوجانبه و روند پیشرفت همکاری‌ها طی ۹ ماه گذشته از استمرار رایزنی‌ها در سطوح عالی و کاری و در موضوعات مورد علاقه طرفین استقبال کرده و بر افزایش تعاملات دوجانبه تأکید کردند.

طرفین در این دیدار بر توقف هرچه سریع‌تر حملات رژیم صهیونیستی به غزه و لزوم کمک رسانی فوری به مردم مظلوم فلسطین تأکید کردند.

به گزارش فارس، نخستین نشست کمیته سه‌جانبه ایران، چین و عربستان سعودی در سطح معاونان وزرای خارجه روز جمعه در پکن برگزار شد.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) پیش از این خبر داده بود که علی باقری معاون سیاسی ، «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر خارجه عربستان سعودی و «دنگ لی» معاون وزیر امور خارجه چین در این نشست درباره پیگیری توافق پکن که اسفند سال گذشته بین ایران و عربستان و با حضور چین حاصل شد حضور داشته‌اند.

کد خبر 816204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha