دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

کریم اعظمی: دیدار رفت از مرحله فینال رقابت‌های جام حذفی ایران عصر امروز برگزار خواهد شد و دو تیم راه‌آهن و ذوب‌آهن در ورزشگاه اکباتان مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

 این دیدار در حالی برگزار خواهد شد که راه‌آهن تیم با سابقه تهرانی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به فینال جام حذفی ایران راه پیدا کرده و شاگردان مهدی تارتار به دنبال قهرمانی هستند.

از طرفی ذوب‌آهن که در هفته آخر لیگ برتر قهرمانی را از دست داد، در صدد جبران است تا پس از قهرمانی در جام حذفی خاطرات تلخ ورزشگاه تختی اهواز را فراموش کند. ذوبی‌ها بعد از ناکامی در کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، فولادی را از پیش‌رو برداشتند که مانع از قهرمانی آنها شده بود.

باخت به این تیم اهوازی در ورزشگاه تختی اما شرایط روحی شاگردان منصور ابراهیم‌زاده را تغییر نداد و آنها در حالی‌که 9 نفره بودند در بازی یک‌چهارم نهایی جام حذفی با سه گل از شاگردان مجید جلالی انتقام گرفتند. ذوب‌آهن در مرحله نیمه نهایی، صباباتری را در قم و در ضربات پنالتی شکست داد تا  در آستانه قهرمانی جام حذفی قرار بگیرد. نکته جالب توجه این است که در صورت قهرمانی ذوب‌آهن در جام حذفی، سپاهان که در لیگ برتر عنوان چهارمی را به دست آورده راهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد شد و ذوبی‌ها به نوعی برای همشهری خود بازی خواهند کرد.

انصاری فرد: امیدوارم به فکر سپاهان نباشند

انصاری‌فرد در آستانه این بازی حساس و در شرایطی که با قهرمانی ذوب‌آهن، سپاهان هم به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا می‌کند، حرف‌های قابل تاملی می‌زند: «امیدوارم طوری نشود که فرد یا مسئولی دنبال آسیایی شدن سپاهان باشد. به هر حال تیم‌های اصفهانی در حالی که با هم رقابت دارند در برخی مواقع، هوای هم را دارند. امیدوارم مسئولان ورزشی تهران و مردم شهرری هم از ما همین حمایت‌ها را به عمل آورند و کنار ما قرار گیرند.»
وی ادامه می‌دهد: «حالا که  این روزها همه از فوتبال پاک می‌گویند امیدوارم مسئولان هم برای بازی فینال روی برگزاری فوتبال پاک نظر ویژه‌ای داشته باشند و طوری نشود که فردی یا مسئولی دنبال این باشد که سپاهان به لیگ قهرمانان آسیا برود. بازیکنان راه‌آهن برای رسیدن به فینال زحمت کشیده‌اند و نباید حقی در این دو بازی تضییع شود.»

مدیرعامل راه‌آهن در پاسخ به این سئوال که چرا با برگزاری بازی برگشت در روز تعطیل (جمعه اول خرداد) موافقت کرده، تاکید می‌کند: «به دلیل شرایط تیم ملی، سازمان لیگ از ما خواست با تغییر تاریخ بازی‌ها موافقت کنیم و ما هم به همین دلیل موافقت خود را اعلام کردیم. البته من ابتدا موافق نبودم اما با توجه به توانایی‌های فنی بازیکنان این موضوع را قبول کردم. با این حال آن زمان به گفتند بازی تیم ملی سوم خرداد است و به ما همین دلیل مخالفتی نکردیم اما اگر قرار باشد بازی تیم ملی 5 خرداد برگزار شود، من به سازمان لیگ نامه خواهم زد که تاریخ بازی برگشت تغییر کند.»

آذری: دوست دارم سپاهان آسیایی شود

سعید آذری مدیرعامل ذوب‌آهن اما نمی‌خواهد در مقابل حرف‌های انصاری‌فرد واکنشی نشان دهد. آذری با اشاره به این موضوع می‌گوید: «انصاری‌فرد یکی از مدیران خوب ورزشی است و از قهرمان‌های ایران است. او در صحبت‌های خود اشاره‌ای به ذوب‌آهن نداشته و در مورد مسئولان حرف زده است، پس من هم نظری نمی‌دهم و بهتر است در مورد حرف‌های انصاری‌فرد از همان مسئولانی سئوال کنید که او در موردشان صحبت کرده است.»

مدیرعامل ذوب‌آهن در پاسخ به این سئوال که راهیابی سپاهان به لیگ قهرمانان آسیا چقدر برای شما اهمیت دارد، می‌گوید: «مطمئن باشید که ترجیح می‌دهیم به جای راه‌آهن، سپاهان به این مسابقات راه پیدا کند. من نمی‌دانم تفکرات مسئولان باشگاه سپاهان چیست ولی ذوب‌آهن یک تیم اصفهانی است و تلاش می‌کنیم تا شهر ما فصل آینده دو نماینده در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.»

 تارتار: از کریمی کمک می‌گیرم

تارتار، سرمربی راه‌آهن هم در مورد حرف و حدیث‌های اخیر می‌گوید: «امیدوارم قهرمان واقعی جام حذفی داوران و مسئولان برگزارکننده مسابقات باشند. در مورد این موضوع که ذوب‌آهن قهرمان شود تا سپاهان به عنوان تیم چهارم راهی لیگ قهرمانان شود، فشاری روی تیم ما نیست. در لیگ دو بازی با ذوب‌آهن انجام دادیم که پایاپای بود، با این حال امیدوارم قهرمان واقعی این رقابت‌ها داوران و مسئولان برگزارکننده باشند.»

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در این باره نگران هستید، تاکید می‌کند: «چون تیم سومی هست که از نتیجه این بازی نفع می‌برد، همان طور که در لیگ شاهد فوتبال پاک بودیم امیدواریم در فینال جام حذفی هم این اتفاق رخ دهد.»تارتار درباره بازی با ذوب‌آهن می‌گوید: «بازی زیبایی خواهد شد چون ذوب‌آهن فوتبال را روی زمین بازی می‌کند، مهره‌های باکیفیتی دارد و از یک کادر فنی قوی بهره می‌برد. آنها یکی از باشخصیت‌ترین تیم‌های ایران هستند و این فاکتورهای حریف کار ما را سخت می‌کند ولی فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم. در ضمن من 20 سال است که از تجربیات فیروز کریمی استفاده می‌کنم و برای بازی با ذوب‌آهن هم از ایشان کمک می‌گیرم.»

ابراهیم‌زاده: قابل پیش‌بینی نیست

ابراهیم‌زاده اما آخرین هفته لیگ برتر را فراموش کرده و تاکید دارد که به گذشته فکر نمی‌کند و حالا فقط در اندیشه تصاحب جام‌حذفی است. او می‌گوید: «بازیکنانم به خوبی متوجه اوج حساسیت در جام‌حذفی هستند. می‌دانند که حق اشتباه ندارند به همین دلیل نمی‌خواهند تمرکز خودشان را از دست بدهند.» ابراهیم‌زاده ادامه می‌دهد:‌ «مقابل راه‌آهن بازی سختی پیش‌رو داریم. در بازی‌های جام‌حذفی این حق را به خودم نمی‌دهم که بگویم شرایط ما بهتر است یا اینکه آماده‌تر هستیم چرا‌که همه ما دیدیم مس رفسنجان نیز چقدر با انگیزه و پرتلاش ظاهر شد. به همین دلیل معتقدم کار سختی مقابل راه‌آهن داریم.» سرمربی ذوب‌آهن تاکید می‌کند: «تلاش می‌کنیم که در فینال جام‌حذفی که به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود، برنده باشیم هرچند که فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است.»

تاریخ بازی برگشت تغییر نمی کند

رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به اعتراض راه‌آهن در مورد تاریخ بازی برگشت فینال جام حذفی می‌گوید: «با توجه به شرایط موجود فعلا امکان ندارد که تاریخ برگزاری دیدار برگشت تغییر کند.» عزیز محمدی درباره اعتراض راه‌آهن مبنی بر تغییر تاریخ برگزاری دیدار برگشت فینال جام حذفی از روز جمعه به روز غیر تعطیل تاکید می‌کند: «مسئولان راه‌آهن با سازمان لیگ تماس گرفته‌اند و این موضوع را اعلام کرده‌اند ولی ما هم با توجه به درخواست کمیته تیم‌های ملی این تاریخ را انتخاب کردیم. این اعتراض را پیگیری می‌کنیم اما فعلا امکان تغییر زمان بازی نیست ضمن اینکه ورزشگاه فولاد شهر 5 هزار نفر در خود جای می‌دهد که در روز تعطیل و غیر تعطیل پر می‌شود.»

کد خبر 81617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز