چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۷
۰ نفر

رئیس اسرائیل امروز چهارشنبه مدعی شده که ارتش یمن از خط قرمز در دریای سرخ عبور کرده‌ است.

اسحاق هرتزوگ-بايدن

به گزارش همشهری آنلاین، «اسحاق هرتزوگ»، رئیس اسرائیل امروز چهارشنبه مدعی شده که حوثی‌های یمن (انصارالله یمن) از خط قرمز در دریای سرخ عبور کرده‌اند.

هرتزوگ گفت که فعالیت‌های بین‌المللی به رهبری آمریکا علیه «دزدهای دریایی تروریستی حوثی» بایستی در قالب «یک ائتلاف بین‌المللی حقیقی» تقویت شوند.

اظهارات هرتزوگ بعد از آن مطرح می‌شود که اداره عملیات تجاری دریایی انگلیس امروز (چهارشنبه) از وقوع حادثه امنیتی در تنگه «باب المندب» و آب‌های نزدیک یمن خبر داد.

این سازمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع حادثه در نزدیکی باب‌المندب و غرب بندر «الحدیده» دریافت کرده و به کشتی‌ها توصیه کرد جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته مدعی شده بود ایالات متحده در حال انجام رایزنی‌هایی برای تشکیل یک ائتلاف دریایی بین‌المللی علیه ارتش یمن برای تضمین عبور ایمن کشتی‌ها در دریای سرخ است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا بعد از آن مدعی شده بود که ایالات متحده در تلاش است ۴۰ کشور را به این ائتلاف نیروی دریایی ملحق کند. این مقام آمریکایی گفت «نیروی دریایی یادشده، منطقه‌ای به وسعت سه میلیون مایل از آب‌های بین‌المللی را زیر نظر خواهد گرفت و شامل کشورهای عضو فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) می‌شود.»

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در واکنش به این ادعاها گفت: « اهرم فشارهای دردناکی علیه کشورهایی داریم که در تشکیل ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ مشارکت داشته باشند.»

نیروهای مسلح یمن در واکنش به عملیات زمینی اسرائیل در غزه چندین حمله موشکی و پهپادی علیه مواضعی در فلسطین اشغالی و همچنین کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ انجام داده است. ارتش یمن هشدار داده تا زمان ادامه تجاوز علیه غزه کشتی‌های حامل بار به مقصد اراضی اشغالی یا از مبدأ آن این عملیات‌ها ادامه خواهد داشت. این اقدامات نگرانی رژیم اسرائیل و حامی اصلی آن، آمریکا را به همراه داشته است.

وزارت بهداشت دولت حماس در غزه امروز (۲۲ آذر) در شصت هشتمین روز جنگ در غزه، تعداد شهدا را ۱۸۶۰۸ نفر اعلام کرد؛ طبق این اطلاعیه تعداد زخمی‌ها نیز ۵۰۵۹۴ نفر هستند.

دکتر «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه، همچنین خبر داد که اشغالگران اسرائیلی طی ساعات گذشته دست به ۱۶ جنایت جدید در مناطق مختلف غزه زده‌اند که این حملات ۱۹۶ شهید و ۴۹۹ زخمی در پی داشته است، هنوز تعداد زیادی از قربانیان زیر آوار مانده‌اند.

ارزیابی‌های جدید سازمان ملل نشان می‌دهد که از زمان آغاز درگیری در تاریخ ۷ اکتبر در غزه، نزدیک به ۴۰۰ هزار ساختمان که اغلب جزو مناطق مسکونی فلسطینی‌ها بوده آسیب دیده و نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

کد خبر 815814
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    6 2
    جانیان صهیونسیتی
  • ایرانی IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    در اعتقادات شیعی یک علامت قبل ظهور آتش یمانی است که توسط اسراییل به یمن حمله اتمی خواهد شد
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ارتش رژیم کودک کش آمریکا جنایتکار از خط قرمز عبور کرده‌ است. ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی از خط قرمز عبور کرده‌ است. شهادت ۱۸۶۰۸ نفر در نتیجه ۶۹ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه/ شمار شهدای جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه به ۱۸ هزار و ۶۰۸ نفر خبر داد. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در این مدت ۶۹ روز است که در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها سکوت اختیار کرده اند.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    که ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی به همراه ارتش آمریکا جنایتکاراز خط قرمز درغزه عبور کرده‌ است.
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    که ارتش رژیم کودک کش صهیونیستی به همراه ارتش آمریکا جنایتکار از خط قرمز در غزه عبور کرده‌ است. و متاسفانه کشورهای غربی جنایتکار در مقابل این همه جنایت و نسل کشی صهیونیست ها جنایتکار سکوت اختیار کرده اند. تعداد شهدای غزه به 18608 نفر رسید/ شمار شهدای فلسطینی به 18608 نفر افزایش پیدا کرده و تعداد مجروحان به 50594 نفر رسیده است. سوال اینجاست که پس مدعیان دروغین حقوق بشر و سازمان های بین المللی کجا هستند تاکنون هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی به این تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت ختیار کرده اند چرا؟ آمریکا، کشورهای اروپایی و سازمان های بین المللی 100 درصد فقط از 15 مهر ماه تاکنون عامل اصلی جنگ در غزه بودن و هنوز هستند. دولت آمریکا شریک جرم اسرائیل است. ارتش آمریکا شریک جرم اسرائیل است. کشورهای اروپایی شریک جرم اسرائیل هستند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت سازمان های بین المللی از خط قرمز عبور کرده‌ است. که ارتش اسرائیل با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از خط قرمز در نوار غزه عبور کرده‌ است.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    کودک‌کشی، نسل‌کشی و وحشی‌گری در ذات صهیونیست‌ها است. آمریکایی‌ها هدایت، مدیریت و حمایت جنگ غزه را بر عهده دارند.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    اسرائیل اصلا فکر نمی‌کرد که یمن وارد عمل بشود حالا مونده چیکار کنه باید شکست قبول کنه یا اینکه بدتر خواهد شد بله