عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به موضع‌گیری درباره تحرکات تل آویو و آمریکا در دریای سرخ پرداخت و گفت: اهرم‌های فشار دردناکی در دریای سرخ داریم.

محمد البخیتی

به گزارش همشهری ‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن گفت: اعزام ناو جنگی اسرائیلی (به دریای سرخ)، هدف رسانه ای صرف دارد.

وی با اشاره به تحرکات آمریکا برای تشکیل ائتلاف در دریای سرخ نیز بیان کرد: ما اهرم های فشار دردناکی علیه کشورهایی که در ائتلاف بین المللی در آبهای دریای سرخ مشارکت خواهند کرد، در اختیار داریم.

پیش از این «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن گفته بود: توصیه می‌کنیم، کشتی‌ها برای جلوگیری از ریسک در دریای سرخ دستورات نیروی دریایی یمن را رعایت کنند. همچنین توصیه ما این است که هویت کشتی ها جعل نشود و پرچم‌ها جز پرچم مالک کشتی برداشته شده و کشتی‌هایی که از دریای سرخ تردد می‌کنند، مقصدشان سواحل اشغالی در فلسطین نباشد. نیروهای مسلح یمن به روشنی اهداف خود را برای پیروزی غزه اعلام کرده که از آن جمله توقف حمله تروریستی آمریکا و اسرائیل به این باریکه است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اسرائیل ناوچه موشک انداز سنگین کلاس «ساعر ۶» خود را برای مقابله با تهدیدات انصار الله یمن به دریای سرخ ارسال کرد.

«پت رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز سه‌شنبه شب بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همراهی کامل آمریکا با آن مدعی شد که اقدامات نیروهای انصارالله بی‌ثبات کننده و خطرناک و همچنین نقض آشکار قوانین بین‌المللی است. این یک مشکل بین‌المللی و مستلزم یک راه حل بین‌المللی است.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است. نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن صهیونیست را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد. نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی رژیم صهیونیستی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون بیش از ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و نزدیک به ۵۰ هزار نفر نیز زخمی شده اند.

کد خبر 815622
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha