فرانسیس فاش کرد که با اسقف اعظم دیگو راولی، استاد تشریفات واتیکان، برای ساده کردن مراسم تشییع جنازه یک پاپ که برای پیشینیانش استفاده شده است، گفتگو کرده است.

پاپ فرانسیس

به گزارش همشهری آنلاین، رویترز نوشت: پاپ فرانسیس، که از بسیاری از شکوه و امتیازات واتیکان دوری می‌کند، تصمیم گرفته است که مراسم تشییع جنازه پاپی را بسیار ساده‌تر کند. او وصیت کرده برایش تشییع جنازه‌ای ساده برگزار کرده و اولین پاپی باشد که در یک قرن گذشته، در خارج از واتیکان دفن خواهد شد.

پاپ که روز یکشنبه ۸۷ ساله می شود، در مصاحبه ای با تلویزیون N+ مکزیک در شامگاه سه شنبه به مناسبت جشن «بانوی ما» از گوادالوپ، برنامه های مراسم خاکسپاری خود را فاش کرد. فرانسیس فاش کرد که با اسقف اعظم دیگو راولی، استاد تشریفات واتیکان، برای ساده کردن مراسم تشییع جنازه یک پاپ که برای پیشینیانش استفاده شده است، گفتگو کرده است.

از زمان انتخابش در سال ۲۰۱۳، فرانسیس از «موزتا» یا شنل زرشکی و خزدار پرهیز کرده است، و همچنین صلیب طلا بر سر نمی‌گذارد، اما همان صلیب نقره‌کاری رنگ و رو رفته‌ای را که به‌عنوان اسقف اعظم بوئنوس آیرس استفاده می‌کرد، در گردن خود نگه داشته است. او همچنین از «کفش‌های ماهیگیر» قرمز رنگی که پیشینیانش استفاده می‌کردند، استفاده نکرده است. او همان کفش‌های مشکی ساده‌ای را که همیشه استفاده می‌کرد، نگه داشته و یک ساعت پلاستیکی می‌پوشد و به دیگران هدیه می‌دهد تا برای خیریه به حراج گذاشته شوند.

فرانسیس گفت: به دلیل ارادتش به حضرت مریم(س) تصمیم گرفته است در کلیسای «سانتا ماریا ماگیوره» در رم دفن شود، جایی که به طور سنتی قبل و بعد از هر سفر خارجی خود برای نماز می رود.

بسیاری از پاپ ها در دخمه های زیر کلیسای سنت پیتر دفن شده اند. آخرین پاپی که در خارج از واتیکان به خاک سپرده شد لئو سیزدهم بود که در سال ۱۹۰۳ درگذشت و در کلیسای سنت جان لاتران در رم به خاک سپرده شد.

پاپ فرانسیس همچنین افزود: مانند پاپ بندیکت شانزدهم آمادگی دارد در صورت بدتر شدن وضعیت سلامتی، استعفا دهد.

کد خبر 815785
منبع: شفقنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha