پویش «سفیر فاطمی» در امتداد پویش‌های میز کتاب در هیئت‌ها متناسب با ایام عزاداری حضرت‌فاطمه(س) برگزار می‌شود.

پویش فاطمی

همشهری آنلاین: پویش «سفیر فاطمی» در امتداد پویش‌های میز کتاب در هیئت‌ها متناسب با ایام عزاداری حضرت‌فاطمه(س) برگزار می‌شود.

محمدرضا محمدیان خوشه، دبیر این پویش کتابخوانی با اعلام این خبر گفت: این پویش با همکاری سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در امتداد پویش‌های میز کتاب است. ما در پویش‌های میز کتاب متناسب با اعیاد ملی و مذهبی پویش‌هایی را تعریف می‌کنیم؛ همانند پویش «سفیر حسینی» برای ایام محرم یا پویش «سفیر انقلاب» برای جشن‌های دهه فجر. در حال حاضر دومین دوره این پویش را برپا می‌کنیم که در دوره اول این پویش ۵ هزار جلد کتاب به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان توسط هیئت‌ها به فروش رسید.

دبیر پویش «سفیر فاطمی» درباره جزئیات اجرای این برنامه گفت: در پویش‌های مذهبی نقطه هدف ما هیئت‌های مذهبی هستند. هیئت‌ها با حضور در این پویش می‌توانند یک میز کتاب را در هیئت خود تعبیه و کتاب‌های مرتبط با ایام مدنظر را به فروش برسانند. هیئت‌ها برای این کار ابتدا باید در سایت khooshe.org ثبت‌نام یا اینکه در پیام‌رسان بله به شماره ۰۹۹۲۹۹۱۲۸۱۲ درخواست خود را ارسال کنند. پس از ثبت درخواست، یک دوره آموزش ۹۰دقیقه‌ای برای مراجعه‌کنندگان برگزار می‌شود. بعد از دوره آموزشی، یکی از اعضای هیئت‌ها به کتابفروشی‌های عضو خوشه متصل می‌شوند تا کتاب‌های موردنظر را به‌صورت امانی دریافت و در هیئت خود به فروش برسانند. البته کسانی که سقف خرید آنها ۳۰۰ هزار تومان باشد شامل ۱۵درصد تخفیف می‌شوند. ضمناً پویش «سفیران فاطمی» هم ۱۰درصد تخفیف را به متقاضیان خواهد داد.

وی افزود: مسئولان هیئت‌ها تا پایان آذر مهلت فروش کتاب‌ها را دارند و سپس در پایان آذرماه باید کتاب‌های امانی را به مجموعه کتابفروشی بازگردانند.

محمدیان در پایان با ارائه گزارشی آماری از فروش کتاب در هیئت‌ها خاطرنشان کرد: در پویش «سفیر حسینی» که ۴ دوره آن در ایام محرم برگزار شده، شاهد استقبال مخاطبان هیئت از این پویش بودیم. برای نمونه در چهارمین دوره پویش «سفیر حسین» در محرم امسال بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در هیئت‌ها به فروش رسیده است که در این میان سهم هیئت‌های تهرانی بیش از سایر هیئت‌های سراسر کشور بوده است.

کد خبر 815697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha