پایتخت از امروز بارانی می‌شود و کاهش دما در بیشتر استان‌های کشور با بارش برف و باران همراه خواهد بود. فعالیت سامانه بارشی در مناطق نیمه غربی کشور از ساعات پیش آغاز شده‌است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین کارشناس اداره هواشناسی با اعلام این خبر به همشهری گفت: «بارش باران از عصر چهارشنبه (۲۲ آذر) در تهران آغاز می‌شود و فردا هم در برخی ساعات روز بارندگی خواهیم داشت. بارندگی در تهران باعث کم شدن آلودگی هوا شده و درجه هوای تهران از امروز ۵ درجه کاهش می‌یابد. به طوری که بیشنیه هوای تهران از ۱۳ درجه به ۸ درجه می‌رسد.» در سطح استان افزایش ابر، بارش باران و وزش باد، در بخش‌های شمالی و ارتفاعات بارش باران و برف و در ارتفاعات بالادست و قله‌ها بارش برف و مه و کولاک مورد انتظار است.
کبری رفیعی افزود: «ارتفاعات استان تهران هم شامل هشدار نارنجی خواهد بود. در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.»
رفیعی درباره بارش در دیگر استان‌های کشور گفت: «بارش‌های امروز چهارشنبه(۲۲آذر) در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، جنوب و غرب اصفهان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، نیمه شرقی خوزستان، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات استان‌های البرز، قزوین و زنجان رخ می‌دهد. بارش‌ها در مناطق گرمسیر همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت است و کاهش محسوس دما را به همراه دارد. در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف، کولاک، وقوع مه و احتمال بهمن هم در برخی نقاط وجود دارد.»
رفیعی درباره استان‌هایی که فردا بارش را تجربه می‌کنند، افزود: «فردا هم بیشتر در بارش‌ها به شرق گیلان، خراسان شمالی و ارتفاعات سمنان نیز اضافه می‌شود که مخاطراتی را به همراه دارد از جمله لغزندگی جاده‌ها در گردنه‌های کوهستانی، کاهش دید و سقوط سنگ از ارتفاعات. در مناطق گرمسیر هم سبب سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر می‌شود.»
کارشناس اداره هواشناسی به شهروندان توصیه کرد: «از آنجا که این سامانه تنش دمایی و کاهش محسوس دما را ایجاد می‌کند لازم است در سالن‌های دامداری، مرغداری و گلخانه‌ها بر کنترل دما دقت شود. از جابه‌جایی عشایر و فعالیت‌های کوهنوردی نیز خودداری شود. آمادگی راهداری‌ها برای برف‌رودی در گردنه‌ها و مناطق سردسیر و انتقال ماشین‌آلات کشاروزی به اماکن سرپوشیده نیز توصیه می‌شود.»

کد خبر 815679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha