یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

روزنامه‌های آمریکایی نیویورک تایمز و بوستون گلاب و روزنامه انگلیسی گاردین به عنوان بهترین‌های آنلاین انتخاب شدند.

این سه روزنامه پرطرفدار توانستند جایزه وبی که به اسکار رسانه معروف است را در شرایط نابسامان اقتصادی که منجر به از دست رفتن بسیاری از مخاطبان رسانه‌های چاپی شده است کسب کنند. در این جشنواره از هفته نامه اکونومیست، رادیو دولتی ملی، شبکه بی بی سی و سایت خبری‌هافینگتون پست نیز تقدیر به عمل آمد.

جشنواره وبی(اسکار وب) هر سال توسط آکادمی‌ بین‌المللی هنرهای دیجیتال در واشنگتن برگزار می‌شود که در آن بهترین‌های رسانه‌های دیجیتال معرفی می‌شوند. این جایزه برای نخستین بار در سال‌های 1994 تا 1996 توسط سازمان شبکه وب جهان‌گستر مطرح شد و از آن پس به عنوان یکی از برنامه‌های سالانه این سازمان در آمد تا با برگزاری مسابقاتی‌ به نام جوایز وبی بهترین نوآوری‌های آنلاین و هر آنچه مربوط به وب سایت‌ها می‌شود معرفی شوند.

هیئت داوران این مسابقات نیز از بین اعضای آکادمی‌بین‌المللی هنرها و علوم دیجیتال
( IADAS) انتخاب می‌شوند که سازمانی با 550عضو و شامل متخصصان وب، اقتصاددانان و کارشناسان حوزه‌های مختلف مربوط به دنیای آن‌لاین است.

جایزه وبی در 100 رشته و در زیرمجموعه‌های مختلف به بهترین‌های هر حوزه اهدا می‌شود که مهمترین آنها در دنیای رسانه‌ها از سال 2006 به فهرست جوایز اصلی اضافه شده و عبارتند از: جوایز بهترین تبلیغات تأثیرگذار اینترنتی، بهترین محتویات موبایل روی شبکه وب، جایزه فیلم و ویدئو که به بهترین نسخه‌های اصلی اینترنتی فیلم‌ها و برنامه‌های ویدئویی اهدا می‌شود.

اما بد نیست مروری داشته باشیم به تاریخچه و اهمیت روزنامه‌هایی که امسال جایزه وبی را کسب کرده‌اند. نیویورک تایمز و بوستون گلاب در کنار 13 روزنامه دیگر توسط شرکت نیویورک تایمز در آمریکا منتشر می‌شوند و همراه با روزنامه انگلیسی گاردین از قدیمی‌ترین نشریات جهان به شمار می‌روند که به دلیل سایت‌های حرفه‌ای خود، توانستند در این جشنواره مورد توجه قرار گیرند.

 نسخه چاپی نیویورک تایمز که از سال ۱۸۵۱ منتشر می‌شود و از سال 1995 سایت این روزنامه در سراسر جهان قابل مشاهده است. نیویورک تایمز دو بار در سال‌های ۱۹۱۸ و 2002 برنده جایزه پولیتزر شده و روزانه با بیش از یک میلیون و نیم نسخه از پر تیراژترین روزنامه‌های جهان محسوب می‌شود.

این روزنامه مقالات خود را تا یک هفته به طور رایگان روی سایت می‌گذارد و از آن پس با پرداخت مبلغ اندکی، مقاله در دسترس کاربران خواهد بود. نکته جالب در مورد سایت نیویورک تایمز تعداد کاربران آن است.

روزانه بیش از 11 میلیون نفر از سایت نیویورک تایمز بازدید می‌کنند و این رقم در کنار تیراژ بالای روزنامه چاپی آن، اهمیت نیویورک تایمز را در سراسر جهان نشان می‌دهد.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز از سال 1821 در شهر لندن در حال انتشار است و از پرطرفدارترین روزنامه‌های جهان به شمار می‌رود.

جایزه وبی در حالی به سایت‌های این روزنامه‌ها تعلق می‌گیرد که نسخه‌های چاپی آنها دوران بسیار بدی را می‌گذرانند و درآمد تبلیغاتی آنها نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

کد خبر 81554

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز