هلیل خوش‌شانس بود که با دخالت پلیس ترکیه، زنده از آن ماجرا خارج شد؛ تصاویر صورت او به‌خصوص در اطراف چشم‌ها، بی‌نهایت هولناک و تکان‌دهنده بودند

لیگ ترکیه

همشهری آنلاین- تصویر خون‌آلود داوری که روی زمین افتاده و همچنان لگد می‌خورد، نه فقط هواداران فوتبال در ترکیه، بلکه همه دنیا را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است؛ لحظاتی تلخ که موجب تعطیلی همه رقابت‌های فوتبال در ترکیه و دستگیری یکی از روسای باشگاه در فوتبال این کشور شد. ترک‌ها که این اواخر به‌خاطر پیشرفت‌های فوتبالشان دائما مورد ستایش قرار داشتند، حالا برشی دیگر از یک واقعیت تلخ را در فوتبالشان به نمایش گذاشتند. آنچه در چند دقیقه بازی ریزه‌اسپور و آنکاراگوجو اتفاق افتاد، تلنگر محکمی برای از راه رسیدن جریمه‌های سنگین و تغییرات بزرگ در فوتبال ترکیه بود.

مشت شرم‌آور

درگیری‌هایی شبیه به اتفاقی که در این بازی افتاد، قبلا هم در فوتبال ترکیه دیده شده، اما این‌بار نه خبری از نبرد بالای‌جدولی‌ها بود و نه بازی بین تیم‌های پایین‌جدولی برگزار می‌شد. انتظار می‌رفت مسابقه آنکاراکوجو و ریزه‌اسپور بدون هیچ مشکلی برگزار شود اما مردود اعلام‌کردن گل اول آنکارا و سپس ۱۰نفره‌شدن این تیم در نیمه‌دوم، اعتراض‌ها را علیه داوری از سوی میزبان به اوج رساند. سرانجام این تیم در دقایق پایانی گل مساوی را خورد تا جو ورزشگاه کاملا به هم بریزد. سرمربی آنکارا یعنی امره بلوزاوغلو که یکی از مشهورترین چهره‌های تاریخ فوتبال ترکیه است، تأثیر زیادی در به‌هم‌خوردن این جو داشت. او می‌خواست به وسط زمین برود و داور را شخصا به باد کتک بگیرد اما همه آنهایی که با شخصیت امره آشنا بودند، به هر قیمتی مانع از این اتفاق شدند. اگر همه‌چیز در همین نقطه به پایان می‌رسید، اوضاع قابل کنترل می‌شد و تماشاگران نیز به آرامی از ورزشگاه بیرون می‌رفتند اما فاروک کوجا، رئیس باشگاه آنکارا در میان تشویق هواداران وارد زمین شد و به‌صورت داور مشت زد. آنچه برای هلیل میلر اتفاق افتاد، باورنکردنی بود. این داور باتجربه روی زمین قرار داشت و اطرافیان رئیس باشگاه آنکارا به او ضربه می‌زدند. هلیل خوش‌شانس بود که با دخالت پلیس ترکیه، زنده از آن ماجرا خارج شد؛ هرچند که تصاویر صورت او به‌خصوص در اطراف چشم‌ها، بی‌نهایت هولناک و تکان‌دهنده به‌نظر می‌رسیدند.

همه‌چیز تعطیل شد

بلافاصله بعد از انتشار خبرهایی در مورد این بازی در سراسر دنیا، فدراسیون فوتبال ترکیه همه رقابت‌های فوتبال در این کشور را تا اطلاع بعدی لغو کرد. اتحادیه داوران نیز در این کشور بسیار عصبانی به‌نظر می‌رسید و برگزاری هر مسابقه‌ای را محال می‌دانست. فاروق که این مشت را به‌صورت داور زده بود، همان شب دستگیر شد و مسئولان رده بالای کشور ترکیه نیز این ماجرا را محکوم کردند. به جز گروه کوچکی از هواداران آنکارا، همه طرفداران فوتبال در ترکیه این حرکت زشت را به باد انتقاد گرفته‌اند.

در انتظار صدور حکم

حالا باید منتظر صدور حکم نهایی فدراسیون فوتبال ترکیه باشیم. به‌نظر می‌رسد جریمه بسیار سنگین و محرومیتی بسیار طولانی در انتظار رئیس باشگاه آنکاراکوچو خواهد بود؛ چراکه این ماجرا احساسات عمومی را جریحه‌دار و تصویر فوتبال ترکیه در دنیا را نیز مخدوش کرده است. این موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنارش عبور کرد. تا قبل از صادرشدن حکم نیز بازگشت داورها به زمین مسابقه غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

کد خبر 815472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha