رئیس‌جمهوری ترکیه به کتک خوردن یک داور در مسابقات لیگ فوتبال این کشور واکنش نشان داد.

کتک خوردن داور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کتک خوردن داور مسابقه آنکاراگوچو و چای‌کار ریزه‌اسپور موجی از جنجال در فوتبال ترکیه به راه انداخته است.

فاروق کوکا رئیس باشگاه آنکاراگوچو پس از اینکه در دقایق پایانی مسابقه، ریزه اسپور گل مساوی را به ثمر رساند، با ورود به زمین مسابقه با مشت به صورت اومت ملر داور مسابقه کوبید و وی را نقش بر زمین کرد.

پس از این اتفاق که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت، فدراسیون فوتبال ترکیه، لیگ این کشور را تعطیل کرد.

در جدیدترین واکنش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در پیامی در شبکه X (توییتر سابق) حمله به داور را محکوم کرد و نوشت: ورزش یعنی صلح و برادری. ورزش با خشونت ناسازگار است. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم خشونت در ورزش ترکیه رخ دهد.

داور مسابقه به دلیل شکستگی خفیف در نزدیکی چشم در بیمارستان بستری شد. آسوشیتدپرس گزارش داد که وضعیت وی وخیم نیست و انتظار می‌رود به زودی مرخص شود.

ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه هم اعلام کرد فاروق کوکا با اتهام ضرب و جرح روبه‌رو است. دو مظنون متهم به لگد زدن به هلیل اموت ملر نیز دستگیر شده‌اند.

کوکا در جریان تحقیقات گفته است که فقط به داور سیلی زده است. رئیس باشگاه آنکارا گوچو، انگیزه‌اش از حمله به داور را «تصمیمات نادرست» و اقدامات تحریک‌آمیز عنوان کرده است.

کوکا گفت: هدفم این بود که شفاهی به داور واکنش نشان دهم و به صورت او آب دهان بیندازم! با این حال به صورت داور سیلی زدم. سیلی که زدم باعث شکستگی نمی‌شد. بعد از سیلی من، داور خودش را روی زمین انداخت. آنها فوراً مرا از صحنه دور کردند چون عارضه قلبی دارم!

باشگاه آنکاراگوچو هم در بیانیه‌ای بابت حمله رئیس این باشگاه به داور مسابقه، عذرخواهی کرد و نوشت: ما از حادثه‌ای که رخ داد ناراحت هستیم. از جامعه فوتبال ترکیه و کل جامعه ورزش به خاطر حادثه غم‌انگیزی که پس از بازی رخ داد، عذرخواهی می‌کنیم.

کد خبر 815454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهندس نرم افزار IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 1
    برای تکرار نشدن همچین بلایی باید داوران کمتر برای باشگاه استقلال تهران پنالتی بگیرند. وگرنه ....