معاون اجرائی رئیس جمهور انتشار صورت های مالی شرکت ها را یک اقدام مهم دولت در امر مبارزه با فساد دانست و بیان کرد: در برخی دولت جرات و جسارت انتشار صورت های مالی شرکت ها وجود نداشت. با مردم امر محرمانه نداریم. در این دولت برای اولین بار صورت مالی بیش از هزار شرکت منتشر شد. 

رئیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن منصوری» سرپرست نهاد ریاست جمهوری روز سه‌شنبه در ویژه برنامه روز دانشجو و در نشست صمیمانه از سلسله نشست‌های پرسش و پاسخ، در جمع دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران حضور یافت تا پاسخگوی پرسش‌های آنان باشد. این نشست به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برپا شد.

وی درباره پرونده تخلف چای دبش گفت: دولت در تمامی لایه‌ها و رده‌ها با متخلفان پرونده چای دبش برخورد و افراد را عزل کرده است. رئیس جمهور به محض مشاهده فساد در هر جایی، محکم برخورد کردند؛ مساله مبارزه با فساد در دولت سیزدهم فرمایشی نیست بلکه هر جا فسادی مشاهده شده با جدیت برخورد خواهد شد، دولت در مقابله با فساد پیشرو بود. بخشی از ارز تخصیص یافته در پرونده فساد چای برای خرید تجهیزات بوده و ارز تخصیصی به حوزه چای ارز نیمانی بوده است.

منصوری بیان کرد: آقای فرزین ۱۰ روز پس از انتصاب به عنوان رئیس کل بانک مرکزی طی نامه ای میزان ارز اختصاص یافته به چای دبش را نامتعارف دانسته و همان زمان جلوی این پرونده گرفته شد.

معاون رئیس جمهور خشکاندن ریشه فساد را از برنامه های دولت دانست و خاطر نشان کرد: گشت ارشاد مدیران که در این دولت مطرح شده ادامه دارد. از دوران «دست به برادرم بزنید اعلام جنگ می‌کنم»، به دوره مبارزه دولت سیزدهم با فساد و راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران رسیدیم.

وی با بین اینکه حضور رییس جمهور در دانشگاه ها و مسئولان امری تشریفاتی نیست، گفت: این حضور را می توان با دولت قبل قابل مقایسه کرد. رییس جمهور به آزادی بیان اعتقاد دارد و موضوع توجه به آزادی بیان در کانون توجه تمام اعضای دولت قرار دارد.

کد خبر 815417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • جوادی IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    2 0
    از چای دبش و برنج خارجی معلوم هست
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    2 0
    جناب منصوری به جای کنایه به دیگران ، اختلاسی که در دولت کریمه تان اتفاق افتاد علاجش کنید
  • رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 0
    آقای مبارزه دولت سیزدهم با فساد و راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران، اگه راست میگی و به حرفی که میزنی پایبند هستی اسامی همه کسانی که در قضیه اختلاس چای دبش دست داشتن را کامل و واضح مطرح کنید.اینهایی که شما اعلام کردین خودتون هم میدونین کاره ای نیستند راست میگین دانه درشتهای این اختلاس را معرفی کنین.
  • علی IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    اسامی رو اعلام کنید